شناسه خبر: 8358 منتشر شده در مورخ: 1394/12/1 ساعت: 11:23 گروه: اجتماعی  
توزیع سهمیه‌های استخدامی معلولان به آموزش و پرورش و بهزیستی واگذار شود
معاون وزیر آموزش و پرورش:

توزیع سهمیه‌های استخدامی معلولان به آموزش و پرورش و بهزیستی واگذار شود

معاون وزیر آموزش و پرورش معتقد است که باید ردیف استخدام سه درصدی معلولان را از هردستگاهی بگیرند و امر توزیع این سهمیه‌ها را به آموزش و پرورش استثنایی و یا سازمان بهزیستی بسپارند تا این قانون را اجرا کنیم.

به گزارش ایران سپید  مجید قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،، مهمترین مطالبه از نمایندگان مجلس آینده را تغییر نگاه به بحث معلولان در قوانین و مقررات دانست و اظهار کرد: باید حقوق معلولان مشابه حقوق افراد عادی جامعه تعریف شود.

وی افزود: علاوه بر این لازم است بر حسن اجرای قوانین حمایتی از معلولان نظارت شود، به عنوان مثال مصوبه سهم سه درصدی معلولان در استخدام‌های دولتی عملا اجرا نمی‌شود و باید نمایندگان مجلس زمینه‌های عدم اجرای قانون را پیدا، بررسی و برای رفع آن اقدام کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور معتقد است که باید ردیف استخدام سه درصدی معلولان را از هردستگاهی کم کنند و امر توزیع این سهمیه‌ها را به آموزش و پرورش استثنایی و یا سازمان بهزیستی بسپارند تا به آن عمل کنند.

قدمی همچنین بر ضرورت توجه ویژه به مناسب سازی فضاهای شهری تاکید کرد و گفت: عملیاتی کردن این برنامه‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات و نظارت‌های بیشتر است. به عنوان مثال قانون گذار در نظر گرفتن مسیرهای ویژه عبور و مرور معلولان در اماکن و ساختمان‌هایی را توصیه کرده است، باید این قانون به نحوی تغییر کند که اگر یک ساختمان بدون رعایت موارد فوق ساخته شد، مهندس ناظر آن را تایید نکند و در غیر اینصورت مجرم شناخته شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه اجرای قانون و برخورد با اشخاصی که آن را رعایت نمی‌کنند دچار ضعف هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری مطلوب تر از سال‌های گذشته بود گفت: در لایحه بودجه 95 نیز رشد 15 درصدی برای این بخش پیش بینی شده است، هرچند نیازهای روی زمین مانده بی‌شمارند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *