شناسه خبر: 832 منتشر شده در مورخ: 1392/8/25 ساعت: 13:15 گروه: فرهنگی  
انیمیشن "شاه و گدا" به فجر می‌رود/ داستان یاران پیامبر در "شکارچی شیر"

انیمیشن "شاه و گدا" به فجر می‌رود/ داستان یاران پیامبر در "شکارچی شیر"

مدیرعامل موسسه سینمایی "یار" از ساخت انیمیشن "شاه و گدا" با رویکردی طنز به تصمیمات محمدرضا پهلوی خبر داد که این انیمیشن قرارست در سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم شرکت کند.

  حمید ایزدی مدیرعامل موسسه سینمایی "یار" در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که انیمیشن "شاه و گدا" از تولیدات این موسسه در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور خواهد داشت، گفت: در حال حاضر یک اثر انیمشین سینمایی با نام "شاه و گدا" به کارگردانی داوود نجف‌زاده در مرحله پیش‌تولید قرار داد که داستانی طنز درباره تاثیر تصمیمات محمدرضا پهلوی بر کشور را روایت می‌کند.

به گفته وی، در داستان این انیمیشن سینمایی که به مدت 100 دقیقه ساخته خواهد شد جای شاه و گدا عوض می‌شود که این مساله داستان‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم این انیمیشن را در بخش سینمای تجربی سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآوریم، بیان کرد: موسسه سینمایی "یار" زیرمجموعه موسسه "راه حق" فعالیت‌های خود در حوزه فرهنگ و هنر را از سال 86 و در شهر مشهد آغاز کرده است. این مجموعه با آموزش نیروها در بهترین مراکز آموزش سینمایی و انیمیشن، در حال حاضر از حضور نیروهای متخصص در زمینه تولید انیمیشن و فیلم برخوردار است. البته فعالیت های موسسه "راه حق" تنها به تولیدات آثار سینمایی و انیمیشن محدود نشده و در زمینه محصولات فرهنگی و هنری از جمله طراحی و تولید لوازم التحریر نیز فعالیت می‌کند.

مدیرعامل موسسه سینمایی یار توضیح داد: این موسسه تا امروز نزدیک به 9 انیمیشن تولید کرده که مهمترین آن مجموعه 14 قسمتی "شکارچی شیر" است. این مجموعه 200 دقیقه‌ای که هر قسمت آن تقریبا 15 دقیقه دارد، حول محور یاران نزدیک به حضرت محمد (ص) است و اولین قسمت آن بخش‌هایی از زندگی حضرت حمزه را به تصویر می کشد. در این مجموعه علاوه‌بر معرفی یاران نزدیک به پیامبر اکرم (ص)، به معرفی یاران نزدیک حضرت علی (ع) و دیگران امامان نیز خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به این که انیمیشن های تولید شده در این موسسه معمولا به صورت سفارشی ساخته می شود، بیان کرد: معمولا سازمان ها و نهادهای مختلف دولتی در حوزه های مختلف فرهنگی، مذهبی و اجتماعی پیشنهاد ساخت انیمیشن های مختلف را به این موسسه می‌دهند و ما نیز انیمیشن مورد نظر را طراحی می‌کنیم.

ایزدی گفت: معرفی شخصیت‌های مذهبی توسط موسسه سینمایی "یار" تنها به ساخت انیمیشن محدود نیست و یکی دیگر از شرکت های وابسته به موسسه "راه حق" تولیدات و لوازم التحریر خاص کودک و نوجوان را با طراحی شخصیت های مذهبی تاریخ ایران به قشر کودک و نوجوان معرفی می کند.

وی ادامه داد: تولیدات انیمیشن این موسسه علاوه بر ورود آن به بازار، در جشنواره های مختلف نیز حضور خواهد داشت. همچنین محصولات انیمیشن موسسه سینمایی یار در شبکه های مختلف تلویزیونی نیز به زودی پخش خواهد شد.

ایزدی در پایان تاکید کرد این موسسه تولید آثار مستند را نیز در دستور کار خود قرار داده است، گفت: مستندی درباره جنگ 33 روزه لبنان و مستندی دیگر با نام "گنج‌نامه" که درباره یکی از روستاهای محروم استان خراسان رضوی است، ساخته‌ایم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *