شناسه خبر: 8298 منتشر شده در مورخ: 1394/11/26 ساعت: 12:28 گروه: اجتماعی  
اکثر افراد نیازمند تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اکثر افراد نیازمند تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولین درس طرح تحول نظام سلامت را عقلانیت و جهت‌گیری هدفمند دانست و گفت: این طرح نشان داد که برخلاف سیاست‌هایی که فقط با پول پاشیدن همراه بود و رضایت کوتاه مدت مردم را به دنبال داشت، می‌توان رضایت مردم را به دست آورد و عقلانیت را در پی گرفت.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایسنا،  علی ربیعی در همایش بزرگداشت یازدهمین سال اجرای برنامه پزشک خانواده با اشاره به سه پارادایم در حوزه سلامت طی سه دهه گذشته افزود: ما در جریان برنامه سلامت کشور سه پارادایم را در دهه‌های 60، 80 و 90 پشت سر گذاشتیم. پارادایم دهه 60 آغاز به کار مراکز بهداشت در روستاها، در دهه 80 این پارادایم اجرای برنامه پزشک خانواده و در دهه 90 آغاز طرح تحول نظام سلامت بود.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت بزرگترین طرح اجتماعی دولت یازدهم بوده است. دولت و آقای روحانی به درستی تشخیص دادند که وضعیت سلامت کشور نیاز به اقدامی جدی برای بهبود دارد. این طرح با همه پیچیدگی‌ها و بار مالی بالا و همچنین تدارکات گسترده اجرایی شده و درس‌های زیادی به دست آمده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای پوشش همگانی بیمه سلامت از اردیبهشت 93 ادامه داد: به عنوان قدم اول پوشش بیمه‌ای افرادی که فاقد بیمه بودند را مدنظر قرار دادیم و اکثر افراد نیازمند ذیل این طرح قرار گرفته‌اند.

ربیعی اولین درس طرح تحول نظام سلامت را عقلانیت و جهت‌گیری هدفمند عنوان کرد و گفت: این طرح نشان داد که برخلاف سیاست‌هایی که فقط با پول پاشیدن همراه بود و رضایت کوتاه مدت مردم را به دنبال داشت، می‌توان رضایت مردم را به دست آورد و عقلانیت را در پی گرفت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *