شناسه خبر: 8224 منتشر شده در مورخ: 1394/11/20 ساعت: 09:32 گروه: سیاسی  
رهبر معظم انقلاب: تروریسم یک بیماری واگیردار و خطرناک است
در دیدار نخست وزیر یونان؛

رهبر معظم انقلاب: تروریسم یک بیماری واگیردار و خطرناک است

رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر یونان درباره سخنان وی درخصوص مسئله سوریه گفتند: تروریسم یک بیماری واگیردار و بسیار خطرناک است که اگر همه به طور جدی با آن مقابله کنند قابل کنترل است اما متأسفانه برخی با واسطه یا بی واسطه به جریانهای تروریستی کمک می کنند.

به گزارش ایران سپید  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(دوشنبه) در دیدار آقای آلکسیس چیپراس نخست وزیر یونان، با اشاره به سوابق درخشان فرهنگی و تمدنی ایران و یونان، خاطرنشان کردند: این سفر می تواند آغاز خوبی برای افزایش مبادلات و همکاریهای بلند مدت دو کشور باشد.

ایشان با اشاره به اظهارات نخست وزیر یونان درباره دیدگاهها و منافع متضاد در اروپا، افزودند: این انتقاد به اروپا وارد است که بر خلاف گذشته، اراده مستقلی در قبال امریکا ندارد که اروپاییها باید این نقطه ضعف را اصلاح کنند.
ایشان با اشاره به نقاط مشترک و همسویی سیاستهای ایران و یونان گفتند: جنابعالی و دولتتان سیاست و منش مستقلی دارید که امیدوار هستیم بتوانید بر مشکلات اقتصادی فائق آیید و این سفر نیز زمینه ای برای تقویت منافع هر دو کشور باشد.
**اقتصاد کشورهای اروپایی به یکدیگر وابسته شده
در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت آلکسیس چیپراس نخست وزیر یونان، خطاب به رهبر انقلاب گفت: شما رهبر مردم بزرگ و پرافتخاری هستید که نقشی تعیین کننده در تاریخ و در دفاع از آرمانها و استقلالشان ایفا کرده اند.
چیپراس سفر به ایران را نشانه اراده سیاسی مشترک برای افزایش همکاری در تمامی سطوح خواند و افزود: این سفر نقطه عطفی در روابط دو جانبه و به سود منافع هر دو کشور خواهد بود.
نخست وزیر یونان با اشاره به دیدگاهها و منافع متضاد، و پیچیدگی ها و مشکلات حوزه اروپا، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورهای اروپایی به یکدیگر وابسته شده و تغییر در آنها بسیار دشوار است که برای اصلاح این وضع، باید ترکیب قوا در اتحادیه اروپا عوض شود.
وی در خصوص مسئله سوریه نیز گفت: امیدواریم شاهد تحولات مثبتی در مسئله سوریه باشیم زیرا این بحران دارای ابعاد انسانی است که صدها هزار نفر را در اثر حملات تروریستها مجبور به ترک خانه هایشان و مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله یونان کرده است.
به گزارش ایرنا، آلکسیس چیپراس نخست وزیر یونان در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی در ابتدای سفر خود به ایران، شامگاه شنبه وارد اصفهان شد. وی دیروز به تهران آمد و از پارک فناوری پردیس بازدید کرد.
مراسم استقبال رسمی از نخست وزیر یونان با حضور معاون اول رییس جمهوری صبح امروز -دوشنبه- در مجموعه فرهنگی -تاریخی سعدآباد برگزار شد و پس از آن در نشست مشترک مقامات ارشد ایران و هیات سیاسی اقتصادی ایران و یونان سه سند همکاری به امضاء رسید.
همچنین چیپراس امروز با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *