شناسه خبر: 8203 منتشر شده در مورخ: 1394/11/19 ساعت: 08:40 گروه: اجتماعی  
برنامه‌ریزی برای جذب ۵ درصد معلولان در دستگاه‌های دولتی/ تلاش برای افزایش حقوق معلولان تا ۷۵۰ هزار تومان

برنامه‌ریزی برای جذب ۵ درصد معلولان در دستگاه‌های دولتی/ تلاش برای افزایش حقوق معلولان تا ۷۵۰ هزار تومان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تلاش نمایندگان برای جذب ۵ درصد معلولان در دستگاه‌های دولتی در لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از خانه ملت رسول خضری با یادآوری بررسی لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بر اساس اصل 85 در کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: این لایحه جهت بررسی بیشتر و گسترده‌تر در کمیسیون مشترکی با حضور جمعی از اعضای کمیسیون اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس مورد رسیدگیقرار گرفت تا همه ابعاد اصلاح قانون به صورت دقیق چکش کاری شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه نمایندگان تلاش داشتند تا این لایحه هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود لذا پیشنهاد بررسی آن بر اساس اصل 85 را مطرح کردند تا به استناد این اصل، لایحه مذکور در کمیسیون با دقت بررسی شده و به شورای نگهبان ارسال شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تلاش شده تا تمام نواقص موجود در قانون قبلی بر طرف شود، افزود: در این راستا پیش بینی شد تا در این لایحه مستمری این قشر تا 750 هزار تومان افزایش یابد تا بتواند بخشی از مشکلات آنها را برطرف کند.

وی یادآور شد: از سویی دیگر با توجه به اینکه کارفرماهای مراکز خصوصی از پرداخت سهم بیمه‌ معلولان معاف هستند لذا در لایحه مذکور پیش بینی‌ شده اگر این مراکز به هر دلیلی تعطیل شد دولت متعهد شود که ادامه این سهم را پرداخت کند تا پوشش بیمه‌ای این افراد همچنان برقرار باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رایگان کردن شهریه دانشگاهی نیز از دیگر مزایای طرح مذکور است، گفت: همچنین تلاش داریم میزان جذب معلولان در دستگاه‌های اجرایی از 3 درصد به 5 درصد افزایش دهیم، اگرچه قانون جذب 3 درصد معلولان در دستگاه‌هایی اجرایی عملیاتی نشد اما امید است عزمی راسخ برای اجرایی شدن قانون جذب 5 درصد وجود داشته باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *