شناسه خبر: 8120 منتشر شده در مورخ: 1394/11/11 ساعت: 13:21 گروه: اجتماعی  
لایحه منزلت شهروندی برای حمایت از سالمندان تصویب شد
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان؛

لایحه منزلت شهروندی برای حمایت از سالمندان تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه ای در خصوص منزلت شهروندی جهت حمایت از بازنشستگان، سالمندان و معلولین تصویب شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از  ایمنا، ندا واشیانی پور  عنوان کرد: در لایحه منزلت شهروندی تاکید شد که آیین نامه اجرایی این لایحه با لحاظ داشتن و تبیین فرآیندها، نحوه ارائه خدمات و تسهیلات و میزان تخفیف افرادی که واجد شرایط اخذ تخفیف هستند تدوین گردد، همچنین در خرید خدمت و محصول در شرایط مشابه از شرکت ها و موسسات بخش تعاونی و خصوصی، ‌اولویت با مجموعه هایی است که تعداد بیشتری را به کارگیری نمایند.

وی اظهار کرد:  الزام به مناسب سازی مراکز عمومی و تجاری به منظور تسهیل در استفاده معلولان، جانبازان و سالمندان، برگزاری بازارچه های فصلی جهت ارائه تولیدات معلولان و توانمند نمودن آنها از جمله مواردی است که در لایحه منزلت شهروندی مورد تاکید قرار گرفت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: همچنین مقرر گردید در این آیین نامه استفاده از حمل و نقل عمومی به واسطه کارت منزلت برای این افراد در نظر گرفته شود.
واشیانی پور ادامه داد: طرح پیشنهادی پنج نفر از اعضاء شورا جهت برگزاری نماز جماعت در کلیه مراکز مربوط به شهرداری در ساعات اذان مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
وی تصریح کرد: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری باید نسبت به شناسایی و احصای مراکز فرهنگی ورزشی که امکان اقامه نماز در آن وجود دارد و همجوار مسجد نیست، اقدام نمایند و درخواست اقامه نماز در آن نقاط را به ستاد مرتبط منعکس کنند تا اعتبار لازم در بودجه سال 95 برای آن تامین شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: لایحه دیگری در خصوص پیشنهاد برقراری مبالغ 1060 و 80 ریال جهت محاسبه بهای خدمات پسماندهای عادی اماکن مسکونی برای سال 94 مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای افزایش تا سقف ده درصد بهای خدمات پسماند هر خانوار در سال 95 مشروط بر اینکه افزایش های قانونی بیشتر از این رقم نشود و در صورتی که افزایش قانونی بیشتر از ده درصد شد همان افزایش ها اعمال گردد.
واشیانی پور گفت: ضمناً لایحه ای در خصوص کمک به توسعه حرم امامزاده نجم الدین لادان از طریق خرید 2هزار و 360 متر مربع زمین و طبق مبایعه نامه ای از تاریخ 16اردیبهشت 93 در خیابان کهندژ تصویب شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان کرد: لایحه ای به همراه توافق نامه ای در خرید یک واحد تجاری زیرزمین در خیابان گلخانه و لایحه ای به همراه توافق نامه در آزادسازی شش دانگ مالکیت و سرقفلی یک مغازه در طرح بدنه سازی خیابان چهارباغ و لایحه ای در خصوص پیشنهاد افزایش ضرایب   FM  و FT تعدادی از معابر شهر اصفهان برای سال 95 مصوب شد.
وی ادامه داد: لایحه ای با موضوع تغییرات اصلاح بودجه پیشنهاد شده برای شهرداری اصفهان و استفساریه مورخ 10دی 94 شهردار اصفهان در خصوص مفاد بند الف از تبصره 1 دفترچه عوارض ارزش افزوده بر تراکم های ساختمانی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه سخنان خود به ایام الله دهه فجر اشاره و خاطرنشان کرد: دهه فجر‌‌،‌ فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌ها است.
واشیانی پور در پایان گفت: وقتی امام خمینی (ره) آمد آزادی به خانه ها برگشت، ما خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک ایشان بنیاد نهاده شد. این روزها، روزهای ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست. روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است، انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته  از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *