شناسه خبر: 8039 منتشر شده در مورخ: 1394/11/7 ساعت: 10:09 گروه: حوادث  
۲ جنایت به خونخواهی قتل دایی

۲ جنایت به خونخواهی قتل دایی

خواهرزاده جنایتکار که به خونخواهی قتل دایی‌اش، مادر و پسری را به قتل رسانده و زن جوانی را مجروح کرده بود، پس از ۳ سال فرار دستگیر شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از همشهری آنلاین 7سال پیش مردی در شهرستان کازرون به ضرب گلوله به قتل رسید و از همان زمان تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که عاملان جنایت 2مرد هستند که با هم نسبت خویشاوندی دارند و بر سر اختلاف با مقتول دست به قتل او زده و پس از جنایت متواری شده‌اند.

درحالی‌که پلیس سرگرم تحقیق در این پرونده بود، هیچ‌کس خبر نداشت که خواهرزاده مقتول به خونخواهی دایی‌اش جست‌وجو برای یافتن قاتلان را شروع کرده است.مدتی از این جنایت گذشته بود تا اینکه در همان سال، جنایتی هولناک این بار در آپارتمانی در یکی از محله‌های شیراز رخ داد.

مأموران وقتی به محل حادثه رسیدند با جسد غرق خون مردی جوان و مادرش روبه‌رو شدند. این در حالی بود که زنی جوان به نام نسترن نیز در این خانه هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شده بود. در جریان بررسی‌های تخصصی مشخص شد که نسترن نامزد یکی از همان مردانی بود که در شهرستان کازرون دست به جنایت مسلحانه زده بودند. از سوی دیگر مشخص شد مادر و پسری که در آپارتمانشان به قتل رسیده بودند نیز از آشنایان همان قاتلان فراری بودند. بنابراین فرضیه اینکه این جنایت به خونخواهی از قتل مرد جوان در کازرون رخ داده است، مدنظر قرار گرفت.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند که عامل اصلی جنایت، خواهرزاده همان مردی بوده که در کازرون به قتل رسیده است. او با همدستی 2نفر دیگر این جنایت را رقم زده و پس از آن از شیراز گریخته بود. تحقیقات برای دستگیری این مرد و همدستانش ادامه داشت اما هر بار که پلیس موفق به شناسایی مخفیگاه آنها می‌شد، متهمان پیش از دستگیری فرار می‌کردند. با گذشت سال‌ها از این ماجرا، سرانجام سرنخ‌هایی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد یکی از عاملان جنایت با هویت جعلی آپارتمانی در بندرعباس اجاره کرده و در آنجا زندگی می‌کند. محل اختفای وی شناسایی شد و تیمی از کارآگاهان با محاصره این محل، متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. با دستگیری این مرد، 2همدست او نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌‌ها به جنایت در شیراز اعتراف کردند.

در این میان متهم اصلی پرونده گفت: وقتی دایی‌ام به قتل رسید، همه جا را به‌دنبال قاتلانش گشتم تا اینکه پس از مدتی متوجه شدم که نامزد یکی از قاتلان در شیراز و نزد خانواده‌ای زندگی‌ می‌کند که از آشنایان قاتلان هستند. ابتدا یک قبضه کلاش تهیه کردم و ماجرا را با دو نفر از بستگانم در میان گذاشتم. پس از آن هر سه نفر راهی آپارتمان مورد نظر شدیم. ابتدا قربانیان را شکنجه کردیم تا نشانی مخفیگاه قاتلان دایی‌ام را به‌دست آوریم اما وقتی اطلاعاتی به‌دست نیاوردیم برای انتقام‌جویی، به آنها شلیک کردیم و پا به فرار گذاشتیم. بعدها متوجه شدیم که در این تیراندازی زن میانسال و پسرش جان باختند اما زن جوان که عروس یکی از قاتلان دایی‌ام بود، جان سالم به در برده بود.

عامل جنایت ادامه داد: پس از این ماجرا از شیراز گریختیم و مدتی در شهرهای گناوه، بوشهر، کرج و هشتگرد مخفی شدیم. از آنجا که می‌دانستم اگر دستگیر شویم، مجازاتمان مرگ است، به قاچاق مواد‌مخدر روی آوردیم تا خرج زندگی‌مان را تأمین کنیم. ما در این سال‌ها بارها مخفیگاهمان را تغییر دادیم تا گرفتار پلیس نشویم تا اینکه در نهایت دستگیر شدیم. به گفته سردار گودرزی، رئیس پلیس استان فارس، پس از اعتراف عاملان جنایت برای آنها قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *