شناسه خبر: 8000 منتشر شده در مورخ: 1394/11/4 ساعت: 13:37 گروه: فرهنگی  
ضرورت حضور نابینایان در کنار سایر اقشار
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور عنوان کرد؛

ضرورت حضور نابینایان در کنار سایر اقشار

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور گفت: نابینایان با حضور در کنار سایر اقشار، فرصت معرفی توانایی خود به جامعه را به‌دست ‌آورده و رشد می‌کنند.

به گزارش ایران سپید  دکتر فاطمه حسینی‌علایی  با اشاره به ضرورت برگزاری نشست کتابخوان با حضور نابینایان گفت: حضور در چنین نشستی، برای من تجربه‌ای جدید بود و اثرات مثبتی داشت اما ترجیح می‌دهم در نشستی با حضور شرکت‌کنندگان عمومی به ارائه مطلب بپردازم.


حسینی‌علایی با بیان این مطلب که "با تفکیک نابینایان از افراد عادی در کتاب‌خوان و برگزاری نشست ویژه نابینایان، چندان موافق نیستم" ادامه داد: می‌توانیم در نشست‌های عمومی کتاب‌خوان، جایگاهی برای افراد نابینا در نظر بگیریم تا در کنار سایر شرکت‌کنندگان، کتاب‌های خوانده شده را به‌اشتراک بگذارند.

وی تاکید کرد: معرفی کتاب، فعالیتی ساده است که عموم مردم از عهده آن برمی‌آیند و نابینایان نیز در مقایسه با سایر اعضای  جامعه برای انجام آن، دچار مشکل نخواهند شد. 

وی: نابینایان با حضور در کنار سایر اقشار، فرصت معرفی توانایی خود به دیگران را به‌دست می‌آورند و اعتماد به نفس و توانایی های خود را بیشتر باور می‌کنند.

نویسنده «ارتباط و تفاوت روح و نفس از دیدگاه قرآن و روایات» ادامه داد: عده‌ای از شرکت‌کنندگان این نشست ویژه، به دلیل حضور مستمر در کلاس‌های درس، اجتماع و... برای فعالیت و بروز توانایی خود در جامعه، فرصت‌های مناسبی در اختیار دارند؛ اما ممکن است این امکان برای همه نابینایان فراهم نباشد. کتاب‌خوان می‌تواند بستری برای معرفی توانایی این افراد به سایر اقشار باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور افزود: تاکید بیشتر بر برگزاری جلسلات تخصصی نیز می‌تواند برای حضور هدفمند مخاطبین هر کتاب‌خوان، فرصت بیشتری به وجود آورد.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی محدود بخش‌ نابینایان کتابخانه‌های عمومی گفت: بهتر بود در ابتدای این نشست، کتابداران بخش نابینایان به معرفی امکانات خود می‌پرداختند تا افراد نابینا بتوانند با آگاهی بیشتری از خدمات عمومی کتابخانه‌ها بهره‌مند شوند.

گفتنی است نشست کتاب‌خوان ویژه نابینایان در روز سه‌شنبه، 21 دی ماه سالجاری با معرفی 12 عنوان کتاب در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) برگزار شد.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *