شناسه خبر: 7987 منتشر شده در مورخ: 1394/11/4 ساعت: 09:28 گروه: اجتماعی  
علل شیوع معلولیت در کودکان زیر ۱۴ سال اردبیل مطالعه می‌شود

علل شیوع معلولیت در کودکان زیر ۱۴ سال اردبیل مطالعه می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: به همت یکی از دانشگاه‌های استان علل شیوع معلولیت در کودکان زیر ۱۴ سال این استان مطالعه می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر بهزاد ستاری تصریح کرد: بهزیستی اردبیل در نظر دارد به‌منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی با مطالعات و پژوهش اساسی اقدام کند و مطالعات را پایه تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهد.

وی با تأکید به اینکه برنامه مقابله با آسیب اجتماعی باید اثربخشی و کارایی داشته باشد، اضافه کرد: به‌منظور دستیابی به این دو مهم لازم است هر برنامه‌ای بر اساس مطالعات صحیح اجرا شود.

مدیرکل بهزیستی استان معتقد است با انجام پژوهش و مطالعه می‌توان فرایندهای معیوب را اصلاح کرد و درعین‌حال بهینه‌ترین شیوه مواجه با آسیب را به کار بست.

ستاری با تأکید به اینکه معلولیت ازجمله آسیب‌های اجتماعی است که در برخی موارد می‌تواند کنترل شود، ادامه داد: به‌عنوان‌مثال کاهش ازدواج‌های فامیلی می‌تواند منجر به کاهش نرخ معلولیت شود.

وی با اشاره به مطالعات جامع خشونت خانگی در اردبیل و دستاوردهای قابل‌توجه آن، ادامه داد: این بار مطالعه معلولیت در سنین زیر ۱۴ سال مدنظر ما است تا بتوانیم نسبت به کنترل و مداخله به هنگام اقدام کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان پیشگیری و مداخله به هنگام را دو سیاست اصلی این نهاد اجرایی در مواجه با آسیب‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد: در موضوع معلولیت نیز به دنبال پیشگیری هستیم.

ستاری متذکر شد: درعین‌حال بهزیستی برای رفاه حال معلولان تحت پوشش و توانمندسازی آن‌ها برنامه‌های مختلفی را به اجرا درمی‌آورد و به دنبال ایجاد بستر مناسب جهت اشتغال و توانمندسازی معلول است

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *