شناسه خبر: 7970 منتشر شده در مورخ: 1394/10/29 ساعت: 12:36 گروه: اقتصادی  
تشکیل مثلث وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و سرمایه گذاران داخلی با هدف جلب حمایت از بخش سلامت
نوبخت پیشنهاد کرد:

تشکیل مثلث وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و سرمایه گذاران داخلی با هدف جلب حمایت از بخش سلامت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: این سازمان برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی و جلب سرمایه گذاری های داخلی در همه بخش ها از جمله بخش سلامت، از هرگونه حمایت و ارائه تسهیلات دریغ نمی کند و پیشنهاد می کنیم مثلث وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و سرمایه گذاران داخلی برای ساماندهی این حوزه تشکیل شود

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت در همایش ملی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سلامت در هتل پارسیان آزادی افزود: همزمان با پاره شدن زنجیر ظالمانه تحریم ها و پس از سال ها صبوری و مقاومت ملت ایران، برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شد که همه اقدامات کشور طی سال های 1395 تا 1399 در این برنامه مشخص شده است.

وی گفت: برای رسیدن به اهداف این برنامه و اهداف تعیین شده در سند چشم انداز 20 ساله به رشد هشت درصدی اقتصادی نیاز داریم و برای این کار باید 580 هزار میلیارد تومان بصورت سالانه در کشور هزینه شود. مسلما دولت چنین توانی ندارد و عقل هم حکم نمی کند با چنین سرمایه گذاری دولتی اگر هم وجود داشت، اقتصاد دولتی را ترویج کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی و جلب این میزان سرمایه باید از همه توان کشور از جمله حمایت دولتی، تسهیلات بانکی، صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی استفاده کنیم و در برنامه توسعه ششم نیز سهم همه بخش ها و دستگاه ها اعم از دولتی و غیردولتی برای رسیدن به این هدف تعیین شده است. 
وی گفت: سهم بخش خصوصی از این مشارکت سالانه 24 هزار میلیارد تومان تعیین شده که باید سود سرمایه و مشوق های لازم را برای این سرمایه گذاری فراهم کنیم.
نوبخت افزود: دولت از شهریور سال 92 با ارائه لایحه رفع موانع تولید به مجلس و تصویب این قانون در 35 ماده، قدم اساسی را برای جلب سرمایه گذاری های خصوصی برداشته و دستورالعمل آن برای تسهیل و تسریع سرمایه گذاری های بخش خصوصی و جلب مشارکت ها به تفصیل بیان شده است. 
معاون رییس جمهوری ادامه داد: انتظار من از این همایش این است که با توجه به ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای رسیدن ایران به جایگاه اقتصادی اول منطقه، همه اقدامات لازم را برای جلب مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت فراهم کنیم و با دیالوگی که امروز بین وزارت بهداشت و سرمایه گذاران انجام می شود، پیشنهادهای لازم برای جلب مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت در اسرع وقت و حتی تا هفته آینده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه شود و حتما این سازمان از همه امکانات و تسهیلات برای تسریع در این روند دریغ نمی کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: دولت و شخص رییس جمهوری به مردم تعهد کرده سطح مذاکرات را از سطح مدیران کل به سطح وزرا ارتقا دهد و موانع و مشکلات به سرمایه گذاری از جمله تحریم ها را بردارد، این یک حرف آرمان گرایانه بود و در قول و صحبت کردن آسان است اما اقدامات بسیار سنگینی انجام شد و دولت توانست به این تعهد خود عمل کند. 

** تشکیل مثلث وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و سرمایه گذاران داخلی 
وی افزود: اکنون سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز انتظارات به حقی دارند که باید با اراده و تدبیر دولت و ایجاد فضای کسب و کار مناسب فراهم شود. برای این کار پیشنهاد می کنم مثلثی متشکل از وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سرمایه گذاران داخلی تشکیل شود تا دستورالعمل های لازم را برای جلب مشارکت های مردمی اصلاح کنیم.
نوبخت گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان دبیرخانه شورای اقتصاد در این زمینه وارد عمل می شود و هر نوع تسهیلات مالی و اصلاحات قانونی لازم را برای جلب سرمایه گذاری ها در بخش سلامت فراهم می کنیم و بسترسازی های لازم برای جلب این سرمایه گذاری ها حتما در دولت انجام می شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *