شناسه خبر: 7867 منتشر شده در مورخ: 1394/10/19 ساعت: 13:43 گروه: فرهنگی  
اجرای ترانه‌های قدیمی (Old Songs) به روی صحنه می رود

اجرای ترانه‌های قدیمی (Old Songs) به روی صحنه می رود

کنسرت «ترانه‌های قدیمی (Old Songs)» طی تاریخ های ۲۴ و ۲۵ دی ماه در سالن ایوان شمس تهران به روی صحنه می‌رود و قطعاتی معروف از خواننده‌ها و گروههای مطرح دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ میلادی همچون الویس پریسلی، فرانک سیناترا، شارلز آزناوور، ماری هاپکینز، گروه آبا، گروه بانی‌ام و دین مارتین با تنظیمی متفاوت و به زبان اصلی اجرا خواهد شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از گروه پاپ-جز کاما به سرپرستی فرهاد میرمحمد صادقی با همراهی گروه کُر آوای ماهان که رتبه نخست جشنواره موسیقی فجر و کسب دو دیپلم افتخار نقره و برنز از مسابقات کانتا آل مار کشور اسپانیا را در کارنامه خود دارد، در این کنسرت به رهبری نیما فاتحی با همراهی یک ارکستر زهی و بادی اجرا کنندگان قطعات خواهند بود. تنظیم قطعات برای این گروه توسط نیما فاتحی، فرهاد میرمحمدصادقی و محمد حقیقی صورت گرفته است.

نیما فاتحی رهبر کر و ارکستر در باره انگیزه خود در برگزاری این کنسرت می‌گوید: «در موسیقی‌های دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ میلادی قطعات فاخر و ماندگاری وجود دارد که پدران و پدربزرگ‌های ما آن‌ها را از رادیوهای قدیمی می‌شنیده‌اند و با آن‌ها بزرگ شده‌اند. من همیشه آرزو داشتم روزی بتوانم این موسیقی‌های زیبا را دوباره به صورت زنده اجرا کنم و روحی دوباره به موسیقی‌های نوستالژیک و با شکوه آن دوره ببخشم. به طور قطع قطعات زیبا و ماندگار بسیاری از آن دهه‌های طلایی که هنوز سینتی سایزر‌ها و سمپل‌ها جای ارکسترهای بزرگ را نگرفته بودند وجود دارد که ارزش اجرای مجدد و بار‌ها شنیده شدن را دارند که در این کنسرت ما تعداد محدودی از آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با ادامهٔ این روند در کنسرتهای آتی قطعات بیشتری را به این مجموعه اضافه کنیم. در بازتنظیم این قطعات تمامی توجه من و همکارانم به این نکته بوده است که اصالت آن‌ها حفظ شود و شنونده بتواند‌‌ همان نوستالژی قدیمی را بازیابد.»

نیما فاتحی (رهبر)، فرهاد میرمحمد صادقی (گیتار)، علی خدیوی (بیس)، عادل آل آقا (پیانو)، مهرداد سهرابی (درامز)، صدف حقی و فرمهر بیگلو (ویولن)، پگاه فاضلی (ویولا)، هستی شاپوری (ویولنسل)، مصطفی بیات و بابک میردادیان (ترومپت)، علی عباسی و افشار حشمتیان (ترومبون) و علیرضا مهدیزاده (ساکسیفون)، نوازندگان این ارکستر هستند و محمد حقیقی، شایان عدالت منش، شهره خیری، سحر اسلامبولچی، رابعه فشارکی، پرنیان روحانی، آتوسا خانزاده، شیدا شریف‌پور، صدف جاویدی، آزاده اسدی، مجید فراهانی، ارد کاوه، بهزاد مظهری و علی باقری گروه خوانندگان را تشکیل می‌دهند.

تهیه بلیت کنسرت ترانه‌های قدیمی از طریق سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com امکانپذیر است. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *