شناسه خبر: 7769 منتشر شده در مورخ: 1394/10/5 ساعت: 09:14 گروه: اجتماعی  
آیین‌نامه شورای عالی ورزش جانبازان در آستانه تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی
در اولین جلسه شورای عالی ورزش جانبازان مطرح شد:

آیین‌نامه شورای عالی ورزش جانبازان در آستانه تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی

در اولین جلسه شورای عالی توسعه ورزش جانبازان و معلولان که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، نایب رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با اشاره به تصویب نهایی آیین‌نامه این شورا در شورای فرهنگ عمومی از تصویب این آیین‌نامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا در اولین جلسه شورای عالی ورزش جانبازان و معلولین که با حضور نصرالله سجادی، معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش، رباب شهریان، معاونت ورزش بانوان وزارت، بهرام افشارزاده، مشاور و مدیرکل حوزه وزارت، گرشاسبی، مشاور وزیر، محمود خسروی وفا، رییس فدراسیون جانبازان و معلولین و جمعی از مدیران فدراسیون‌های نابینایان، کم‌بینایان و ناشنوایان پیوند اعضا و بیماری‌های خاص برگزار شد، آیین‌نامه این شورا مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه صفارزاده رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین افزود: آیین‌نامه شورا با هدف حمایت و مشارکت ملی در موضوع ورزش جانبازان و معلولان به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسیده که در این آیین‌نامه برای همه دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه دولت استفاده می‌کنند عنوان شده که این آیین‌نامه به سوی تحقق بیشتر پیش برود تا به زودی شاهد تحول اساسی در ورزش جانبازان و معلولین در بخش قهرمانی، همگانی و توسعه زیرساخت‌ها باشیم.

وی مهم‌ترین مساله در این آیین‌نامه را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت‌:‌ دلیل اینکه این آیین‌نامه در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسید برگرفته از این مساله بود. باید به گونه‌ای در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود که نگاه به فرد دارای معلولیت تغییر کند و عموم جامعه بدانند این فرد می‌تواند افتخارآفرینی کند.

نایب رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان خاطرنشان کرد: از میان 21 دستگاهی که در این آیین‌نامه مشخص شده‌اند، برای وزارت ورزش یک وظیفه اختصاصی پیش‌بینی شده و آن تشکیل شورای عالی ورزش جانبازان و معلولین است که بر اساس آن قرار است هر 6 ماه یک بار این شورا به ریاست وزارت ورزش و جوانان و به میزبانی این وزارتخانه برگزار شود.

وی اظهار کرد: به جهت اجرایی‌تر شدن آیین‌نامه و ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در خصوص آن وزارت ورزش و جوانان موظف شده تا دبیرخانه‌ای را به همین منظور راه‌اندازی کند تا علاوه بر هماهنگی‌های لازم نظارت بر تحقق مفاد آیین‌نامه را بر عهده خواهد داشت.

وی گفت: کم توجهی به فعالیت اکثر دستگاه‌ در این حوزه، عدم امکان و سهولت در دسترسی به امکانات ورزشی، دشواری در حمل و نقل جانبازان و معلولان، کمبود شدید اماکن و تجهیزات ورزشی اختصاصی، بالا بودن هزینه ورزش جانبازان و معلولان و ضعف در فرهنگ‌سازی جامعه و خانواده‌ها از موانع اساسی در توسعه ورزش جانبازان و معلولین است. باید در این زمینه نگرش جامعه به معلولان و نگرش معلولان نسبت به خود تغییر پیدا کند. ضمن اینکه توسعه همه جانبه ورزش معلولین نیازمند عزم و مشارکت همه جانبه ملی است.

صفارزاده اظهار کرد: به منظور تحقق هرچه بیشتر آیین‌نامه ساختارهایی که با فدراسیون همکاری خواهند داشت عبارتند از کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون‌های نابینایان و کم بینایان، ناشنوایان و پیوند اعضا و بیماری‌های خاص است که برای هماهنگی‌ بیشتر میان این 5 ساختار، کمیسیون راهبردی هم تشکیل خواهد شد که ضمن بررسی آخرین وضعیت پیشرفت این آیین‌نامه پیشنهادات و راهکارها را نیز به شورای عالی توسعه ارائه خواهند داد.

وی همچنین در پایان تاکید کرد: این آیین‌نامه علاوه بر تصویب نهایی در شورای فرهنگ عمومی در شرف تایید و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *