شناسه خبر: 7765 منتشر شده در مورخ: 1394/10/2 ساعت: 12:51 گروه: سیاسی  
روحانی: ایران و ژاپن ظرفیت ارزشمندی برای توسعه همکاری ها دارند
در پیام تبریک به نخست وزیر ژاپن

روحانی: ایران و ژاپن ظرفیت ارزشمندی برای توسعه همکاری ها دارند

رئیس جمهوری در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی ژاپن به نخست وزیر، دولت و ملت این کشور، روابط دو کشور را دارای ظرفیت ارزشمندی برای توسعه همکاری ها دانست و اظهار امیدواری کرد این روابط بیش از پیش تحکیم یابد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، دکتر حسن روحانی در این پیام آورده است: جناب آقای شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، فرا رسیدن روز ملی ژاپن را به جناب عالی، دولت و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می گویم.

رئیس جمهوری افزوده است: روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن دارای تاریخی طولانی است که ظرفیت های ارزشمندی را برای توسعه همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارا می باشد.
روحانی اظهار امیدواری کرد بتوانیم ضمن فراهم کردن فضای تبادل نظر بیشتر و برقراری گفت وگوهای سازنده میان مسئولان دو کشور، شاهد تحکیم روزافزون روابط فی مابین در زمینه های مورد علاقه طرفین و فعال تر کردن این ظرفیت ها باشیم.
رئیس جمهوری در پایان این پیام سلامتی و موفقیت نخست وزیر و بهروزی و سرافرازی مردم ژاپن را آرزو کرده است.
ژاپن در غرب اقیانوس آرام و شرق قاره آسیا واقع است و با 377/819 کیلومتر مربع مساحت در همسایگی آبی چین و کره قرار گرفته است. جمعیت ژاپن نزدیک به 127 میلیون نفر است که بیشتر آن‏ها نژاد ژاپنی داشته و به زبان ژاپنی صحبت می‏کنند. 
پایتخت ژاپن توکیو و از شهرهای مهم این کشور نیز می‏توان از یوکوهاما، هیروشیما اوزاکا و ناگویا نام برد. بیش از 90% از مردم ژاپن بودایی و پیرو آیین «شینتو» به عنوان مذهب ملی ژاپن هستند. 
واحد پول ژاپن «ین» و23 دسامبر سالروز تولد امپراتور، روز ملی ژاپن نام گرفته است. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *