شناسه خبر: 7734 منتشر شده در مورخ: 1394/9/28 ساعت: 13:08 گروه: فرهنگی  
برگزیدگان جشنواره فیلم پرواز معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره فیلم پرواز معرفی شدند

آئین اختتامیه جشنواره فیلم مستند و کوتاه «پرواز» با معرفی برگزیدگان برگزار شد: نخستین جشنواره فیلم مستند و کوتاه «پرواز» ویژه معلولان در آئین اختتامیه با معرفی برگزیدگان جشنواره، به کار خود پایان داد.

به گزارش ایران سپید ، در این جشنواره که از روز سه شنبه 24 آذر ماه آغاز شده بود، حدود 50 فیلم از 300 فیلم رسیده به دبیرخانه جشنواره به نمایش درآمد و روز پنجشنبه 26 آذر ماه، در آئین اختتامیه برگزیدگان جشنواره با حضور اعضای هیئت داوران معرفی و تجلیل شدند.

شهاب حسینی به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره در حاشیه برنامه اختتامیه، در گفتگویی کوتاه با ایران سپید، ضمن ارزیابی جشنواره فیلم پرواز اظهار کرد: «ابتدا ما فکر نمیکردیم سطح فیلمهای دریافتی در حد استاندارد برگزاری یک جشنواره باشد، اما پس از بازبینی فیلمها نظرمان تغییر کرد، چون با نمونه هایی مواجه شدیم که ما را متحیر ساختند.

در میان فیلمهای ارسالی، برخی فیلمها واقعاً دارای ویژگیهای استاندارد بودند.» حسینی در ادامه با اشاره به اینکه اهالی سینما باید از چنین جشنواره هایی حمایت کنند اظهار کرد: «من به عنوان یکی از اعضای خانواده سینما تا جایی که در توانم بود، سعی کردم از این جشنواره حمایت کنم.

اما برای توسعه و پیشرفت این جشنواره و جشنواره های نظیر این، باید سایر اهالی سینما حمایتهای مادی و معنوی خود را داشته باشند.» عضو هیأت داوران جشنواره پرواز در پایان به تعامل رسانه ها با جشنواره های ویژه معلولان اشاره کرد و گفت: «من معتقدم رسانه های تخصصی  میتوانند با ایجاد فضای تعاملی به رونق بخشی جشنواره هایی نظیر جشنواره پرواز کمک کنند.»

بر اساس این گزارش، برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم پرواز در بخشهای بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، فیلمهای برگزیده داستانی ایرانی و خارجی با حضور اعضای هیئت داوران و همچنین رئیس جشنواره فیلم «ویکر» و مشاور رسانه ای او معرفی و تجلیل شدند. اسامی برگزیدگان به شرح زیر است: بخش منتخب داستانی: صدای باران ساخته جلال ساعد پناه، باد چیزی خواهد گفت ساخته علی مردمی.

بخش مستند: می.لا.دو ساخته فاطمه طوسی. بخش بین الملل: فیلم بسکت ساخته مارتن راست، فیلم احساس موسیقی ساخته دیپاک شالینی. بخش فیلم های موبایلی: وحشت تکالیف ساخته امیرعلی شاهین فام، پا به پای من ساخته سید مانی حسینی.

بهترین بازیگر مرد: فرشید گویلی برای فیلم صدای باران. بهترین بازیگر زن: شببو سلیمانی برای فیلم باد چیزی خواهد گفت. بر اساس این گزارش، جایزه بهترین فیلم محتوایی از سوی دبیر جشنواره به فیلم کسی که من هستم و همچنین فیلم دختر و پنجره ساخته آرام ملکی  اهدا شد. گفتن ایست برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره پرواز با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شدند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *