شناسه خبر: 7681 منتشر شده در مورخ: 1394/9/17 ساعت: 10:53 گروه: اجتماعی  
برگزاری همایش نقش فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در توانمندسازی معلولان

برگزاری همایش نقش فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در توانمندسازی معلولان

با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران، موسسه مطالعات و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی پاسارگاد و دانشگاه خاتم، همایش دو روزه " نقش فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در توانمندسازی معلولین" برگزار شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا در این مراسم که در محل دانشگاه خاتم، برگزار شد، نمایندگان یونسکو (پاریس)، مدیران ارشد کمیسیون ملی یونسکو (ایران)، مدیران وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی مانند سازمان بهزیستی، جمعی از کارشناسان، مدیران بانک‌پاسارگاد و تعدادی از افراد کم‌توان و ناتوان حضور داشتند.

مجید قاسمی، مدیرعامل بانک‌پاسارگاد با اشاره به اهمیت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در این بانک، گفت: در افق چشم‌انداز، ایران تا سال 1440 یک کشور توسعه‌یافته خواهد شد. این مهم متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی خود و متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی، ملی، انقلابی، با تاکید بر مردم‌سالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادی‌های مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها و بهره‌مند از امنیت اجتماعی و قضایی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس افق چشم‌انداز، ما از دانش پیشرفته برخوردار خواهیم شد و در تولید علم و فن‌آوری توانا، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی خواهیم شد. برخورداری از سلامت رفاه، امنیت غذایی، و ... نیز در این افق مطرح شده‌است.

قاسمی با اشاره به پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان، به عنوان یکی از بندها مهم اقتصاد مقاومتی افزود: پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام مالی نوآوری به منظور ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات و خدمات دانش‌بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه، از مهم‌ترین موارد این بند از اقتصاد مقاومتی هستند.

وی در ادامه با اشاره به برخی دیگر از قوانین و برنامه‌ها مانند برنامه پنجم توسعه و قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، توجه به این قشر از جامعه را یکی از محورهای مهم در سندهای بالادستی و قوانین کشور دانست.

قاسمی در خصوص اقدامات بانک پاسارگاد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: بانک‌پاسارگاد با احساس مسئولیت عمیق نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در سطح جامعه به عنوان یک سازمان بزرگ مالی و اقتصادی، به صورت مستمر از رویدادهای مختلف اجتماعی و برنامه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و عام‌المنفعه حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: بانک‌پاسارگاد اولین سازمانی است که گزارش مسئولیت‌های اجتماعی خود را منتشر کرد که در سال جاری، سومین نسخه آن منتشر شده‌است.

قاسمی به اقدامات عام‌المنفعه و انسان‌دوستانه بانک‌پاسارگاد اشاره کرد و گفت: این بانک در سال 1392، مبلغ 13.5 میلیارد ریال حمایت‌های انسان‌دوستانه از گروه‌های مختلف به عمل آورده است. به عنوان مثال پرداخت حق بیمه حوادث و مازاد کارکنان یکی از مجتمع‌های بهزیستی، کمک به مراکز توانبخشی در مشهد، کمک به بنیادها و موسسه‌های خیریه، کمک به مددجویان تحت پوشش بنیادهای خیریه، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان هموفیلی، اهدا یک دستگاه آنژیوگرافی به بیمارستان خیریه حضرت موسی‌ابن جعفر (ع) و ... از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهم برنامه‌های کلان آموزشی و علمی حمایت‌شده توسط بانک‌پاسارگاد در حوزه سلامت تاکید کرد: بانک پاسارگاد از طریق شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا)، از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد، قدم‌های بسیار موثر و اساسی را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت برداشته‌است. این شرکت با چشم انداز " تاثیرگذاری جدی بر فضای کسب و کار متکی بر نوآوری و فناوری در گام نخست در کشور ایران و در گام‌های آتی در فراتر از مرزها" و با رویکرد " تلفیق مفاهیم نوآوری، ساماندهی و ارزش‌آفرینی در عرصه سرمایه‌گذاری تخصصی در فناوری‌های پیشرفته"، به عنوان مجموعه تخصصی حوزه سرمایه‌گذاری ماجراجویانه، فعالیت دارد.

وی ادامه داد: توانبخشی شنوایی، در قالب کاشت حلزون برای ناشنوایان کامل و پوشش و کاهش وزوز شنوایی همچنین تشخیص نارسایی‌های شنوایی، ارایه خدمات گفتاردرمانی، ارایه خدمات مشاوره مهندسی و ... از جمله فعالیت‌های مهم این شرکت هستند. با اینگونه فعالیت‌ها، نمونه‌های خارجی با هزینه کمتر و کیفیت برتر، در داخل کشور ساخته شده‌است. همچنین این شرکت در حوزه‌های دیگر سلامت مانند درمان نیز قدم‌های بسیار اساسی برداشته‌است.

قاسمی در ادامه تاکید کرد: با توجه به آنکه بانک پاسارگاد اولین سیستم کربنکینگ را منحصر به خود، تهیه کرده‌است، 96 درصد از تراکنش‌های این بانک از طریق بانکداری مجازی انجام می‌شود. این درصد جزء بالاترین استانداردهای بین‌المللی است. از این‌رو مشتریان به غیر از یک بار برای شناسایی، نیازی به مراجعه به شعبه‌ها ندارند. با آموزش سیستم بانکداری مجازی و خدمات بانکداری الکترونیک، عزیزان کم‌توان و ناتوان ما نیز می‌توانند کلیه خدمات بانکی خود را بدون مراجعه به شعبه‌ها انجام دهند.

وی تصریح کرد: بانک‌پاسارگاد اعلام آمادگی می‌کند که از طریق شرکت فناپ، زیرمجموعه گروه مالی پاسارگاد، که یکی از شرکت‌های مطرح و بسیار قدرتمند در بحث‌های آی‌تی است، نرم‌افزارهایی که مورد نیاز افراد ناتوان و کم‌توان است را تهیه و به عنوان هدیه بانک پاسارگاد، به این عزیزان تقدیم کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *