شناسه خبر: 7484 منتشر شده در مورخ: 1394/8/11 ساعت: 14:25 گروه: اجتماعی  
سیل به 350 منزل معلول و مددجوی بهزیستی ایلام خسارت زد

سیل به 350 منزل معلول و مددجوی بهزیستی ایلام خسارت زد

مدیرکل بهزیستی ایلام از وارد شدن خسارت سیل به منازل 350 خانوار از معلولان و مددجویان زیر پوشش این سازمان حمایتی در این استان خبر داد.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایرنا؛ فرهاد قیصربیگی افزود: این مددجویان در شهرستان های مختلف استان سکونت دارند که بر اثر وقوع سیل اخیر منازل آنها دچار آبگرفتگی و خسارت های جدی شده است.

وی با بیان اینکه برآورد خسارت وارد شده به این مددجویان در دست اجراست، ادامه داد: تا پایان هفته جاری میزان دقیق خسارت و برآورد ریالی آنها توسط کارکنان و مددکاران این مجموعه مشخص خواهد شد.
قیصربیگی اظهار کرد: چهار گروه برای ارائه خدمات امدادی به مددجویان زیر پوشش این نهاد که در اثر وقوع سیل روزهای گذشته دچار آسیب شده اند، تشکیل شده است.
وی گفت: 20 نفر در قالب این چهار گروه بصورت ثابت و سیار کار بازدید، امداد رسانی و کمک به مددجویان سیل زده را در سراسر استان ایلام بر عهده دارند که سه گروه بصورت سیار از منازل مددجویان حاشیه شهر که دچار آبگرفتگی و خسارت شده اند بازدید کرده و خدماتی همچون تخلیه آب و اسکان موقت آنها را انجام دادند. 
قیصربیگی یادآور شد: معاونان اداره کل و مسئولان ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه استان نیز موظف به رسیدگی فوری به وضعیت مددجویان سیل زده شده و بازدیدها از منازل مددجویانی که متحمل خسارت ناشی از سیل شدند، همچنان در حال انجام است. 
مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: همچنین یک گروه نیز در مرکز اوژانس اجتماعی این اداره کل بصورت ثابت فعال است و مددجویان سیل زده می توانند خسارت وارد شده را برای اطلاع به ستاد بحران استان، به این پایگاه اطلاع دهند. 
قیصربیگی همچنین از آمادگی این اداره کل برای دریافت کمک های مردمی برای اهدا به مددجویان سیل زده خبر داد و یادآور شد: این اداره کل در حد توان کمک های لازم به مددجویان سیل زده ارائه می کند. 
بارندگی شدید و بی سابقه سه شنبه هفته گذشته تا روز جمعه در ایلام باعث وقوع سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی شهر ایلام و وارد آمدن خسارت هنگفت به شهروندان شد. 
بر پایه اعلام هواشناسی، در سه روز پایانی هفته گذشته 324 میلی متر باران در ایلام به ثبت رسید که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی هزاران واحد و مکان های مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو مردم شد. 
سیلاب ایلام همچنین سه کشته بر جا گذاشت و به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250 هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است. 
بارش های سه روز پایانی هفته گذشته بی سابقه ترین بارندگی تاریخ ایلام تاکنون بوده که برابر با بارش های یک سال زراعی تهران است.
 

 

 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *