شناسه خبر: 7465 منتشر شده در مورخ: 1394/8/6 ساعت: 11:03 گروه: اجتماعی  
نحوی نژاد: توانایی‌های بالقوه نابینایان نیازمند توجه مسئولان

نحوی نژاد: توانایی‌های بالقوه نابینایان نیازمند توجه مسئولان

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: نابینایان دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیار بالایی بوده و توان تحصیلات بالا و کسب مهارت را دارا هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین نحوی نژاد، معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: طبق آمار سازمان بهزیستی از 122 هزار نفر معلول نابینا و کم بینا ما 40 درصد نابینای مطلق داریم که دانشجو هستند و به مدارج علمی و مهارتی بالایی دست پیدا کرده‌اند.

 
وی در  خصوص طیف‌های مختلف نابینایی بیان کرد: از 122 هزار نابینا، 2 هزار نفر در طیف خفیف قرار دارند و قابل بازتوانی هستند و مشکلات بینایی آن ها قابل درمان است.
 
معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: 35 هزار نفر دیگر نیز در طیف متوسط قرار دارند که باید کار توانبخشی را بر ای آن ها شروع کرده و با آموزش‌های تلفیقی به رفع مشکل آن ها پرداخت.
 
وی در خصوص گروه هدف بیان کرد: گروه هدف گروه شدید و خیلی شدید هستند که حدود 64 هزار نفر را شامل شده و نابینایان مطلق هستند لذا این گروه بیش از سایرین نیازمند توجه و یاری خواهند بود.
 
نحوی نژاد علت اصلی نابینایی در دنیا را بیماری آب مروارید دانسته و گفت: در کشور ما بر اثر بیماری آب مروارید فردی دچار نابینایی نمی‌شود و با انجام غربالگری در کودکی نیز از بروز اختلالات بینایی در کشور جلوگیری شده و این در حالی است که 80 درصد اختلالاتی که منجر به نابینایی می‌شود قابل پیش بینی است.
 
وی تصریح کرد: با مشاوره‌های قبل از ازدواج و انجام غربالگری در کودکی می‌توان از بروز نابینایی و کم بینایی در بزرگسالی جلوگیری کرد.
 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *