شناسه خبر: 7379 منتشر شده در مورخ: 1394/7/20 ساعت: 15:23 گروه: اجتماعی  
استودیو رسانه دانشگاه تهران ویژه نابینایان راه اندازی شد

استودیو رسانه دانشگاه تهران ویژه نابینایان راه اندازی شد

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران مقارن با روز جهانی نابینایان (عصای سفید 23 مهرماه) به منظور بهره مندی نابینایان و کم بینایان از کتاب ها و منابع آموزشی، رسانه ی گویای خود با نام «استودیو رسانه» را برای تولید کتاب های گویا راه اندازی می کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، حامی ساخت و تجهیز این استودیو  هدف از گشایش «استودیو رسانه» در زیرمجموعه ی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران را نیاز دانشجویان و مراجعان نابینا یا کم بینایی دانست که دسترسی اندک و دشواری به منابع انبوه کتابخانه ها دارند و غالبا منابع صوتی موجود با کیفیت نامطلوبی در اختیار آنان قرار می گیرد.

حبیب میدانچی تاکید کرد: استودیو رسانه قرار است فراتر از یک کتابخانه ی دانشگاهی، رسانه ای گویا و رایگان برای تمام نابینایان فارسی زبان باشد و به زودی با پایبندی به حقوق مولفان و همکاری ناشران، کتاب های گویای تهیه شده را از طریق سایت رسمی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران در دسترس مخاطبان قرار دهد.
وی در ادامه گفت: کارزار تبلیغاتی این رسانه در راستای برآوردن نذر فرهنگی و با شعار « #هم _صدا_شویم » از فرهیختگان، هنرمندان و همراهانی که علاقه مند به خواندن کتاب و ضبط آن برای روشن دلان هستند، دعوت به همکاری کرده است.
رئیس هیات امنای بنیاد خیریه شهناز یادآور شد: آیین گشایش «استودیو رسانه» با حضور پروفسور علی اکبر فرهنگی؛ چهره ماندگار ملی، پدر مدیریت رسانه ی ایران و استاد دانشگاه تهران و همچنین جمع کثیری از اساتید، مسولان و دانشجویان چهارشنبه 22 مهر ماه ساعت 10:30 صبح در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *