شناسه خبر: 736 منتشر شده در مورخ: 1392/8/18 ساعت: 13:38 گروه: اجتماعی  
پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند جنوبی آزادراه تهران
با حضور شهردار تهران

پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند جنوبی آزادراه تهران

با حضور شهردار تهران پروژه پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند جنوبی آزادراه تهران ـ کرج به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایران سپید همزمان با ایام محرم و با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، (احمد دنیا مالی، محمد سالاری، غلامرضا انصاری، اعضای شورای شهر تهران) و همچنین برخی از مدیران و معاونین شهرداری تهران، پروژه پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند جنوبی آزادراه تهران ـ کرج به بهره‌برداری رسید.

به گفته مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهر تهران اتصال بزرگراه شهید باکری به آزادراه تهران ـ کرج از طریق 4 پل ارتباطی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال 90 پل‌های ارتباطی باند شمال آزادراه تهران ـ کرج به بزرگراه شهید باکری که تامین کننده جهت‌های حرکتی شمال به غرب و شرق به شمال بودند بهره‌برداری شد.

حسینی گفت: در فاز دوم از پروژه احداث تقاطع‌های غیر همسطح بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران ـ کرج،‌دو پل دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید تا در مجموع 4 پل بتنی به طور کامل زیر بار ترافیک برود به طوریکه 2 پل آماده بهره‌برداری که شامل پل دسترسی باند جنوب آزادراه تهران ـ کرج به شمال بزرگراه شهید باکری (غرب به شمال) و پل دسترسی شمال بزرگراه شهید باکری به باند جنوب آزادراه تهران ـ کرج (شمال به شرق) است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به روش اجرای پروژه، گفت: پل‌های غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران ـ کرج، با دو روش به اجرای متفاوت احداث شده‌اند، عبور از روی رودخانه شرقی ـ غربی میان‌رود، رمپ دسترسی پارک ارم، خطوط متروی تهران ـ کرج و آزادراه تهران ـ کرج از دشواری‌های اجرای این دو پل بزرگ ارتباطی بوده است.

حسینی بیان داشت: برای عبور از روی این موانع ترافیکی و همچنین شبکه پیچیده تاسیسات شهری، استراتژی‌های خاصی در نظر گرفته شد به طوریکه بخش‌های شمالی و جنوبی این پل‌ها که در شمال و جنوب آزادراه تهران ـ کرج قرار گفته‌اند روش پل‌های بتنی درجا احداث شدند و بخش‌های میانی با توجه به عدم امکانات احداث پایه در رسیوژمیانی آزادراه، به روش پل های بتنی صندوقه‌ای پیش تنیده و البته با استفاده از شیوه بتن‌ریزی درجا مورد اجرا قرار گرفت.

وی افزود: دهانه حدوداً 100 متری پل‌های ارتباطی غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باکری با باند جنوب آزادراه تهران ـ کرج که بدون پایه میانی از روی عرض این آزادراه عبور کرده است تنها یک شاخصه ممتاز معماری محسوب نمی‌شود بلکه این سازه‌های حمل و نقل در حالی با شعاع قوس 90 درجه و دهانه آزاد 96 متری احداث شده‌اند که بزرگترین دهانه اجرا شده به این روش در دنیا 85 متر بوده است. ظرافت عرشه‌ها و شعاع حداقلی قوس‌ها زیبایی این سازه را دو چندان کرده است.

حسینی تصریح کرد: ارتباط بزرگراه 7.6 کیلومتری شهید باکری با مهمترین شریان‌های شرقی ـ غربی پایتخت مانند بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید حکیم، وظیفه توزیع ترافیک در این معابر مهم را بر دوش بزرگراه شهید باکری گذاشته است. کارکرد ترافیکی مهمی که با زیربار رفتن دو پل ارتباطی باقیمانده از تقاطع این بزرگراه با آزادراه تهران ـ کرج تکمیل خواهد شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران بیان داشت: با انتخاب بزرگراه شهید باکری در لحظه ورود به شهر تهران نه تنها از حجم ترافیک در آزادراه تهران ـ کرج (بخش حدفاصل تقاطع بزرگراه شهید باکری تا تقاطع شیخ فضل‌الله) کاسته می‌شود بلکه سایر بزرگراه‌های شمالی ـ جنوب شهر تهران همچون بزرگراه شهید ستاری و بزرگراه یادگار امام (ره) نیز ترافیک متعادل‌تری خواهند داشت.

وی افزود: با زیر بار رفتن پل شمال به شرق، شهروندانی که قصد دارند از مناطق غربی و شمال غربی پایتخت (مناطق 5 و 22) به سمت مرکز شهر حرکت کنند، می‌توانند از طریق بزرگراه شهید باکری و پل شمال به شرق وارد مسیر غرب به شرق آزادراه تهران ـ کرج و به سمت تقاطع بزرگراه شیخ فضل‌الله با بزرگراه جناح ادامه مسیر دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *