شناسه خبر: 7339 منتشر شده در مورخ: 1394/7/13 ساعت: 11:26 گروه: فرهنگی  
جشنواره مجازی کتابخوانی با دنیای کودکان امروز هماهنگ است
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

جشنواره مجازی کتابخوانی با دنیای کودکان امروز هماهنگ است

به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری، شکل‌گیری جشنواره‌هایی چون جشنواره مجازی کتابخوانی، امکان خوشایندی است از این جهت که با دنیای امروز کودکان هماهنگ است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر علیرضا حاجیان‌زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی مدیریت فرهنگی-هنری منطقه ۱۰ به ضرورت وجود جشنواره‌هایی چون جشنواره مجازی کتابخوانی اشاره و بیان کرد:  بچه‌های امروز با فضاهای مجازی مانوس شده‌اند و از کودکی و از طریق موبایل و تبلت و امکانات مختلف با شرایط فن آوری جدید آشنا هستند. بنابراین دستگاه‌ها و سازمان‌های گوناگون نمی‌‌توانند نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشند. بنابراین شکل‌گیری جشنواره‌هایی چون جشنواره مجازی کتابخوانی، امکان خوشایندی است از این جهت که هم کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی تشویق می‌کنند هم با دنیای آنان هماهنگی بیشتری دارند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از امکانات جدید گفت: امروز، در همه خانواده‌ها جریانی به راه افتاده و بچه‌ها، زمان زیادی راهای رایانه‌ای و گشت و گذار در فضاهای مجازی اختصاص می‌دهند. پس بهتر است متولین فرهنگی به جای این‌که چشم خود را بر واقعیت‌های موجو ببندند بهتر است خود را به امکانات جدید مجهز کنند.

حاجیان‌زاده به این‌که فضای مجازی نباید بچه‌ها را از مطالعه و عمیق شدن در  مطالب دور کند، اشاره و بیان کرد: برای این‌که فضاهای مجازی، بچه‌ها را از کتاب خواندن دور نکند، لازم است فضاهای جدید را بشناسیم و از امکانات آن استفاده کنیم. ما الان در کانون پرورش فکری، بحث کتاب‌های الکترونیک را داریم.

وی در ادامه از انتشار ۱۵ عنوان کتاب الکترونیک از سوی انتشارات کانون چرورش فکری خبر داد و افزود: فعلا در فاز اول ۱۵ عنوان کتاب را تولید و عرضه کرده‌ایم. علاوه بر تبدیل کتاب‌های مکتوب به الکترونیک، این کتاب‌ها را به ۵ زبان زنده دنیا هم ترجمه کرده‌ایم.

حاجیان‌زاده به تولید کتاب‌های گویا اشاره و بیان کرد: بسیاری از کتاب های کانون پرورش فکری را در نوبت قرار داده‌ایم که با یک بیان خوب و موسیقی ملایم برای نابینایان تولید شوند. در حال حاضر هم چند کتاب گویا داریم که در مراکز فراگیر ما ارائه می‌شوند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاسخ به این‌که کانون، چه تعداد از کتاب‌های مکتوب، الکترونیک و گویای خود را در اختیار سازمان‌ها و نهادهای مختلف می‌گذارد گفت: ما هر مقدار کتاب تولید کرده یاشیم می‌توانیم در اختیار نهادهای متفاوت قرار دهیم.

حاجیان‌زاده، ترویج کتاب و کتابخوانی را یکی از عمده فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست: در همین آی پی تی وی، بخش مربوط به کتابخوانی، معرفی کتاب، خلاصه کتاب‌های خکودک و نوجوان را خواهیم داشت.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از افتتاح فاز اول پرتال جامع کودک همزمان با هفته ملی کودک خبر داد و افزود: این نخستین پرتال جاعمع در حوزه مباحث کودکان و نوجوانان است. این پرتال هم برای بزرگترها یعنی پدر و مادرها، مربیان و دست اندرکاران کودک و نوجوان طراحی شده و به موضوعات مختلف در ارتباط با تربیت و ذهن و زبان کودکان می پردازد، هم گروه سنی کودک و نوجوان را شامل می شود و بازی، سرگرمی و نتایج مسابقات عکس و نقاشی را در برمی‌گیرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *