شناسه خبر: 7323 منتشر شده در مورخ: 1394/7/12 ساعت: 13:30 گروه: بهداشت و سلامت  
ایجاد شبکه خدمات درمانی برای 10 میلیون حاشیه نشین طی ۶ ماه آینده
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد

ایجاد شبکه خدمات درمانی برای 10 میلیون حاشیه نشین طی ۶ ماه آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد شبکه خدمات بهداشتی و درمانی برای ۱۰میلیون حاشیه نشین طی ۶ ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایران سپید  به نقل از فارس ؛سید حسن هاشمی در دیدار با پیتر سلاما، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف با بیان اینکه باید برای ارائه خدمات بهتر به مردم به ویژه کودکان تلاش کنیم، گفت: یکی از وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور به مردم توجه به حوزه سلامت بود که بعد از روی کار آمدن ایشان، تمام ایرانیان بیمه شدند و خدمات زیادی به ویژه برای روستاییان و حاشیه نشینان ارائه شد.

وی گفت: در حال حاضر برای بیش از 30 میلیون نفر در مناطق روستایی بیش از 30 هزار خانه بهداشت و مرکز بهداشتی داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به خدمات بهورزان و ماماها در خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی گفت: در این مراکز دسترسی به پزشک نیز وجود دارد و علاوه بر خدمات ایمن سازی و واکسیناسیون، خدمات دارویی نیز به مردم ارائه می‌شود.

هاشمی افزود: در مراکز جامع خدمات سلامت وزارت بهداشت نیز دسترسی به متخصص و دندانپزشک وجود دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 10 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم طی 6 ماه آینده شبکه خدمات بهداشتی درمانی برای همه آنها ایجاد شود.

هاشمی همچنین به کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی مردم در طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: همه این اقدامات با همکاری سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان‌های بین‌المللی و تجارب سایر کشورها صورت گرفته است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه سلامت فاصله داریم، گفت: امیدواریم طی 10 تا 15 سال آینده، نظام سلامت کارآمدی که انتظار داریم محقق شود و سازمان یونیسف می‌تواند در ارتقای سلامت به ویژه کودکان و گروه‌های آسیب پذیر به ما کمک کند.

وی با اشاره به همکاری‌ها در زمینه واکسن که مورد تأکید مسولین یونیسف بود، گفت: در مورد واکسن، رئیس جمهور دستور داده‌اند که تا پایان دولت، واکسن مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه ایران در مقطعی واکسن کل منطقه و بخشی از شمال آفریقا را تأمین می‌کرد، گفت: انستیتو پاستور ایران بیش از 90 سال قدمت دارد ولی در خصوص تولید واکسن‌هایی مانند پولیوی تزریقی و روتاویروس نیاز به همکاری‌های یونیسف داریم.

گفتنی است در این دیدار مدیر منطقه ای خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف، آمادگی این سازمان را برای همکاری‌های بهداشتی درمانی بویژه در زمینه سلامت نوزادان، تغذیه، سلامت مادران و واکسن و نیز همکاری در زمینه اهداف توسعه هزاره اعلام کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *