شناسه خبر: 7320 منتشر شده در مورخ: 1394/7/12 ساعت: 11:51 گروه: سیاسی  
روحانی: برای مبارزه با تروریسم جهان باید متحد شود
در دیدار رییس مجلس کرواسی؛

روحانی: برای مبارزه با تروریسم جهان باید متحد شود

رییس جمهوری گفت: ایران به عنوان کشور بسیار مهم در منطقه خاورمیانه و کراوسی به عنوان کشور با اهمیت در منطقه بالکان می توانند همانند پل ارتباطی این دو منطقه ایفای نقش کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار «یوسیپ لکو» رییس مجلس کرواسی، روابط دو کشور را دوستانه و نزدیک دانست و اظهار داشت: در فضای جدید بعد از توافق هسته ای، شرایط برای توسعه همه جانبه روابط اقتصادی آماده تر است.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: با ایجاد تحرک مناسب در همکاری های دو کشور در ماه های آینده، می توان سطح روابط و همکاری های تهران و زاگرب در سال 2016 را ارتقاء بخشید.
روحانی گفت: ایران و کراوسی علاوه بر روابط اقتصادی در زمینه روابط علمی، تحقیقاتی و فنی نیز ظرفیت های زیادی دارند که می توانند همکاری های خود را در راستای منافع دو ملت توسعه دهند.
رییس جمهوری در ادامه با اشاره به مسایل منطقه ای و موضوع خشونت و تروریسم، اظهار داشت: امروز آثار خشونت و تروریسم همانند یک بیماری مسری به اروپا هم سرایت کرده است. لذا در هر منطقه ای که خشونت و تروریسم وجود داشته باشد، همه باید احساس خطر کنند.
روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با همه کشورها از جمله اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری کند، همچنان که امروز ایران حضور پررنگ تر و مؤثرتری در مبارزه با تروریسم دارد.
وی ادامه داد: تهران آمادگی دارد در مسایل مورد علاقه و مهم منطقه ای و جهانی با سایر کشورها از جمله کرواسی همفکری، رایزنی و همکاری داشته باشد.
رییس جمهوری با قدردانی از اعلام حمایت کرواسی از حقوق صلح آمیز هسته ای ملت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در هیچ موضوعی استانداردهای دوگانه را نپذیرفته و قبول ندارد و معتقدیم در زمینه استفاده همه ملت ها از علم و فناوری نباید امتیاز و تبعیضی وجود داشته باشد.
یوسیپ لکو رییس مجلس کرواسی نیز در این دیدار با ابراز تسلیت و همدردی بخاطر فاجعه منا، مذاکرات و رایزنی هایش را با همتای ایرانی خود و سایر مسئولین مفید و سازنده دانست و گفت: ایران و کرواسی ظرفیت های گسترده ای برای افزایش سطح همکاری بویژه در بخش های اقتصادی دارند و یقین داریم که در آینده بسیار نزدیک سطح این همکاری ها بسیار تقویت خواهد شد.
رییس مجلس کرواسی تصریح کرد: اگر چه کرواسی جزو اتحادیه اروپایی است اما روابط با دوستان خود را خارج از چارچوب اتحادیه اروپا پیگیری کرده و اینگونه روابط را هرگز نادیده نمی گیرد.
یوسیپ لکو گفت: کرواسی، جمهوری اسلامی ایران را یک قدرت بزرگ با اقتصاد گسترده نه تنها در سطح منطقه بلکه در جهان می نگرد و مصمم است روابط خود را بیش از پیش افزایش دهد و معتقدیم این روابط می تواند در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان نیز تأثیرگذار باشد.
رییس مجلس کرواسی با تأکید بر اینکه کرواسی نقش ایران در حل و فصل مناقشات منطقه ای را غیر قابل انکار می داند، گفت: کرواسی اهمیت زیادی به مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل بحران ها در منطقه بویژه در عراق و سوریه قائل است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *