شناسه خبر: 7294 منتشر شده در مورخ: 1394/7/7 ساعت: 09:08 گروه: اجتماعی  
جزئیات تسهیلات آموزشی به دانشجویان معلول اعلام شد
در کمیسیون دانشجویی شورا؛

جزئیات تسهیلات آموزشی به دانشجویان معلول اعلام شد

اختصاص تسهیلات آموزشی به دانشجویان معلول در جلسه ۲۳ کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر؛ جلسه ۲۳ کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به ادامه بررسی پیش نویس منشور حقوق و مسئولیت‌های دانشجویان اختصاص داشت، مواد ۴۹ الی ۶۰ این منشور در رابطه با حقوق دانشجویان معلول مورد بررسی قرار گرفت.

حق دسترسی آزاد به خدمات آموزشی در تمام مقاطع آموزشی اعم از عالی و تکمیلی، معافیت و یا تخفیف از پرداخت برخی هزینه‌های آموزشی، متناسب سازی فضا و فراهم سازی استاندارهای لازم برای سهولت در انجام امور این دانشجویان از قبیل در نظر گرفتن مسیر تردد خاص برای این افراد، برخورداری از سنوات اضافه تحصیلی، اولویت در بهره مندی از امکانات خوابگاهی و سایر امکانات رفاهی دانشگاه و ایجاد تسهیلات برای تشکیل کانون های معلولین در دانشگاه‌ها از مهمترین موضوعاتی بود که در این پیش نویس مورد اشاره قرار گرفته است.

در این رابطه اعضای کمیسیون نیز نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه کردند، که اهم آن به شرح ذیل است:

نیاز به دسته بندی میزان و نوع معلولیت و تخصیص تسهیلات بر اساس این دسته بندی، در نظر گرفتن ارتباط منطقی بین این پیش نویس و «قانون جامع حمایت از حقوق معلولین» مصوب سال ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی و «کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت» مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی و در نظر گرفتن تسهیلات و خدمات رفاهی افراد معلول برای افراد دارای بیماری های مزمن و صعب العلاج مانند سرطان.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *