شناسه خبر: 729 منتشر شده در مورخ: 1392/8/18 ساعت: 12:24 گروه: اجتماعی  
افزایش ۲۰ درصدی یارانه و مستمری مددجویان بهزیستی

افزایش ۲۰ درصدی یارانه و مستمری مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه ظرف چند روز آینده کارگروهی به منظور افزایش یارانه مراکز و مستمری افراد نیازمند در سال جاری تشکیل خواهد شد، گفت: درصددیم همچون سال گذشته ۲۰ درصد یارانه و مستمری مددجویان بهزیستی را افزایش و طرح مربوطه را از آ بان ماه آغاز کنیم.

همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از فعالیت‌های این مجموعه به حوزه حمایت و سازمان دهی افراد نیازمند بازمی‌گردد، اظهار کرد: براساس وظایف ذاتی و تکالیف قانونی سازمان، یکی از وظایف بهزیستی رسیدگی به حوزه نیازمندان و محرومان است.

هاشمی با تاکید بر اینکه در دو سال اخیر جزو معدود دستگاه‌هایی بوده‌ایم که عملکرد هوشمندانه در این حوزه داشته‌ایم و با رصد نیازها، برنامه‌‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: در قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز علاوه بر پرداخت یارانه مستقیم، بسته‌های حمایتی برای نیازمندان در نظر گرفته شده است.

تشکیل کارگروهی به منظور تدوین برنامه جامع و مدون در حوزه فقرزدایی

وی با تاکید بر اینکه این مباحث از طریق اعضای شبکه مددکاران افتخاری همچون نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت دولت در حال پیگیری است، عنوان کرد: حوزه فقرزدایی نیازمند فعالیت‌های زیادی است بنابراین در سال جاری کارگروهی را به منظور تدوین برنامه جامع و مدون در این حوزه تشکیل داده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: براساس برخی استانداردهایی که باید به آن‌ها دست پیدا کنیم و مدل‌های دقیقی که طراحی خواهیم کرد در تلاشیم تا به موضوع فقرزدایی بیش از گذشته بپردازیم.

فقرزادیی قبل از اینکه وظیفه یک نهاد خاص باشد وظیفه آحاد جامعه است

هاشمی ادامه داد: این موضوع قبل از اینکه وظیفه یک نهاد خاص باشد وظیفه آحاد جامعه است و دولت در کنار آحاد مردم باید به موضوع معیشت و فقر زدایی بپردازد که سازمان‌هایی همچون بهزیستی به عنوان نمایندگان دولت در این حوزه، انگیزهای لازم به منظور ورود به عرصه و خدمت را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: بدین منظور توزیع خدمات مستقیم همچون بن و یارانه، مستمری، لوازم و هزینه‌های زندگی در حوزه‌های مختلف، کمک هزینه تحصیلی، جهیزیه، دانشگاه و خدمات و لوازم توانبخشی می‌تواند در این بخش به عنوان کمک معیشتی تلقی شود.

آغاز طرح زیارت جامع هدف سازمان از آبان‌ماه

رئیس سازمان بهزیستی افزود: درصددیم تا علاوه بر مباحث معیشتی، امسال نیز همچون سال گذشته بحث زیارت جامع هدف خودمان را آغاز کنیم و نخستین گروه از زائران را در قالب تورهای معنوی آبان‌ماه به مشهد مقدس اعزام کنیم.

تشکیل کارگروه افزایش یارانه و مستمری مددجویان بهزیستی

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بنا داریم در آینده نزدیک کارگروهی را به منظور افزایش یارانه مراکز و مستمری افراد نیازمند در سال جاری تشکیل بدهیم که همچون سال گذشته از محل منابع دولتی و قانونی مبالغ آن را تامین و در آبان ماه این طرح را اجرایی کنیم.

مستمری و یارانه مراکز سازمان بهزیستی عقب افتادگی ندارد

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته شاهد رشد 20 درصدی یارانه و مستمری افراد نیازمند بودیم، تصریح کرد: این امر در آن شرایط سخت بودجه‌ای یک اقدام خوب و مناسب بود که انجام شد و در حال حاضر نیز مستمری و یارانه مراکز سازمان بهزیستی عقب افتادگی ندارد و ما هر سال توانسته‌ایم رقم 20 درصد را رشد بدهیم و امسال نیز این کار را انجام خواهیم داد.

حمایت مستقیم سازمان بهزیستی از سه میلیون و 600 هزار خانوار

هاشمی خاطرنشان کرد: مجموعه در حال حاضر در حوزه خدمات یارانه، مستمری، حمایت‌های موردی مستقیم، کمک توانبخشی، لوازم و هزینه‌های تحصیلی از سه میلیون و 600 هزار خانوار حمایت مستقیم می‌کند که این اقدامات از پرداخت موردی لوازم کمک توانبخشی و هزینه‌های تحصیلی گرفته تا پرداخت مستمری و یارانه نگهداری در مراکز است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *