شناسه خبر: 7183 منتشر شده در مورخ: 1394/6/21 ساعت: 11:15 گروه: اجتماعی  
ضرورت بازرسی‌ گسترده‌تر سازمان بهزیستی از مراکز نگهداری معلولان/ مجلس پیگیر مشکلات مرکز نگهداری معلولان کرج
خضری مطرح کرد:

ضرورت بازرسی‌ گسترده‌تر سازمان بهزیستی از مراکز نگهداری معلولان/ مجلس پیگیر مشکلات مرکز نگهداری معلولان کرج

عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس توانمندسازی معلولان و حمایت ازحقوق این قشر را جزو وظایف سازمان بهزیستی خواند و گفت: ‌برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف در مراکز نگهداری معلولان باید بازرسی ها به شکل گسترده تری انجام شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری خانه ملت رسول خضری در واکنش به خبری مبنی بر شکنجه و اذیت و آزار در یک مرکز نگهداری معلولان در استان البرز، گفت: به طور حتم درخصوص فعالیت مراکز دولتی و خصوصی نگهداری از معمولان باید نظارت دقیقی از سوی مسئولان ذی ربط صورت گیرد و استفاده از زنجیر و شکنجه در این مراکز قابل پذیرش نیست، بنابراین این اتفاق نیازبه بررسی جدی ازسوی سازمان بهزیستی و بخش نظارت بر درمان وزارت بهداشت دارد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: البته باید به این نکته اشاره کرد که بحث توانمندسازی معلولان و حمایت ازحقوق این قشر از جامعه جزو وظایف سازمان بهزیستی است که این سازمان خود زیرمجموعه وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی است که طبق قوانین و مقررات سازمان بهزیستی به صورت دوره ای باید از مراکز نگهداری معلولان بازدید شود.

وی با تاکید براینکه چرا با وجود چنین مرکزی بازرسان گزارش های لازم را به سازمان بهزیستی ارسال نکردند، تصریح کرد: به طور قطع این مراکز باید به شیوه صحیح نگهداری از معلولان و توانمندسازی وتوانبخشی توجه کنند؛ واقعیت آن است که مسائلی نظیر آزار و شکنجه معلولان ضد توان بخشی است.

خضری با بیان اینکه انسان سالم از 4 بعد روحی، جسمی، معنوی و اخلاقی باید بررسی شود، گفت: آزار و شکنجه معلولان با اساسنامه مراکز نگهداری از معلولان در تضاد است، بنابراین عملکرد این مرکز به طور حتم اعتبارآن را کاهش می‌دهد؛ هرچند که بروز چنین اتفاقاتی حکایت از نظارت ضعیف بازرسان سازمان بهزیستی دارد.

عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی، افزود: درصورت اثبات این اتفاق کمیسیون بهداشت مجلس ناظری را برای پیگیری‌های بیشتر و شفاف سازی به این مرکز فرستاده تا موضوع کاملا روشن شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ روز گذشته خبری مبنی بر شکنجه معلولان یکی از مراکز نگهداری از معلولان کرج از سوی یکی از سایت های خبری منتشر شد که والدین تعداد زیادی از معلولان به دلیل اثبات شکنجه و اذیت و آزار در یک مرکز نگهداری از معلولان از مدیر این مرکز به طور رسمی شکایت کردند.

ماجرا از این قرار بود که در سال ۷۹ یک موسسه خصوصی اقدام به ایجاد مرکز نگهداری از معلولان با مجوز اداره کل بهزیستی البرز می‌کند اما درحال حاضر والدین معلولان از سال ۹۰ متوجه کبودی یا زخم در بدن فرزندان خود شده و به دلیل اثبات شکنجه و اذیت و آزار در این مرکز از مدیر این مرکز به طور رسمی شکایت کردند./

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *