شناسه خبر: 717 منتشر شده در مورخ: 1392/8/18 ساعت: 11:44 گروه: اقتصادی  
قید وبندها از پیش پای بخش خصوصی برداشته شود
نماینده مجلس:

قید وبندها از پیش پای بخش خصوصی برداشته شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید برحمایت از بخش خصوصی گفت: اگر قید و بندها از پیش پای تولید کنندگان برداشته شود آنها می توانند فعال تر عمل کنند و اگر کمکی به این بخش نمی کنیم ، حداقل مشکلی هم برای آن ایجاد نکنیم.

به گزارش ایران سپید  جعفر قادریˈ در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین الملی برق و نهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات فاضلاب ، در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: صادرات و دستیابی به بازارهای برق منطقه از اهداف صنعت برق بوده که نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر امنیتی برای کشور حائز اهمیت است .


وی با بیان اینکه طی یکی دو سال آینده تولید گاز در کشور افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: می توان این گاز را تبدیل به برق و وارد بازارهای منطقه کرد که این اقدام زمینه توسعه پایدار کشور را فراهم می سازد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس برای حمایت از بخش خصوصی گفت: سال گذشته در مجلس پیشنهاد شد به همان نسبت که بخش خصوصی از تولید سهم دارد در صادرات نیز سهیم باشد تا انگیزه فعالیت در این صنعت برای این بخش فراهم شود.

وی گفت: با توجه به توازن عرضه و تقاضا در ساعات کم باری و پرباری در کشور ما و کشورهای همسایه صادرات برق توجیه پذیر می شود

عضو کمیسون اقتصادی مجلس تولید همزمان آب و برق را از جمله برنامه هایی ذکر کرد که صنعت برق باید آن را مد نظر داشته باشد و گفت: درحالی که در اغلب کشورها مناطق ساحلی جزو مناطق پرجمعیت و توسعه یافته است ، در ایران مناطق ساحلی جمعیت کمی دارد و نسبت به سایر مناطق توسعه کمتری داشته است.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع آب در کشور می توان با توسعه تولیدهای همزمان آب و برق هم از منابع آبی در مناطق ساحلی استفاده کرد و هم از مزایای حمل و نقل ارازان دریایی بهره برد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص تعرفه های آب و برق گفت: مجلس اگر می خواهد به مردم یارانه بدهد باید مابه التفاوت آن را در بودجه ببیند اما بخش خصوصی هم باید در قبال تولید خود هزینه ها را به اضافه نرخ سود دریافت کند تا انگیزه فعالیت داشته باشد. 

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اگر قید وبندها از پیش پای بخش خصوصی برداشته شود این بخش می تواند بسیار فعال تر عمل کند ، بنابراین اگر هم کمکی به این بخش نمی کنیم حداقل مشکلی برای آن ایجاد نکنیم.

قادری همچنین با اشاره به اخذ 30 ریالی عوارض از مشترکان برق شهری گفت: این اقدامات در راستای حذف حداقل بخشی از باری بود که بر دوش شرکت های توزیع قرار داشت که با توسعه شبکه روستای و انرژی های نو را هم مد نظر دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی چاه های کشاورزی در کشور وجود دارد که از سوخت گازوئیل استفاده می کنند و در صورتی که این چاه ها برقی شود به میزان زیادی سوخت صرفه جویی خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به افزایش قیمت انشعابات برق گفت: قبلا عمده هزینه نصب انشعاب از مشترکان دریافت می شده اما مشکلات و مفسده ای در آن روش وجود داشت به طوری که اگر کسی می توانست هزینه های کمتری پرداخت می کرد اما الان یکسان سازی شده و همه باید هزینه های یکسان پرداخت کنند. 

قادری با بیان اینکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها درآمدها 28 هزار میلیارد تومان بوده و میزان توزیع (پرداخت ) نیز 42 هزار میلیارد تومان است، گفت : بخشی از کسری این منابع از سوی وزارت نیرو تامین می شود که کاملا غلط است و برنامه حذف سه دهک بالای درآمدی هم با این هدف پیش بینی شده بود تا این شیوه غلط تصحیح شود .

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی برق و نهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات فاضلاب شنبه به کار خود پایان می دهد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *