شناسه خبر: 7149 منتشر شده در مورخ: 1394/6/15 ساعت: 10:03 گروه: اجتماعی  
احداث ۳۲ هزار مسکن مددجویی از آغاز به کار دولت یازدهم در بهزیستی

احداث ۳۲ هزار مسکن مددجویی از آغاز به کار دولت یازدهم در بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از احداث ۳۲ هزار مسکن از ابتدای آغاز به کار دو لت یازدهم برای مددجویان بهزیستی در کشور خبر داد و گفت: ۴۵ هزار واحد دیگر نیز در حال ساخت است.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، «انوشیروان محسنی‌بندپی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری اصحاب رسانه، با بیان این مطلب، گفت: 32 هزار مسکن از آغاز دولت یازدهم تاکنون برای مددجویان بهزیستی در کشور احداث و در حال حاضر نیز 45 هزار واحد دیگر در حال ساخت است؛ اکنون بیش از 21 میلیارد تومان برای تکمیل این واحدهای مسکونی در دست اجرا اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه با بنیاد مستضعفین، بهزیستی و انجمن‌های خیرین در راستای احداث 10 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش دارای 2 معلول در سطح کشور خبر داد و افزود: 30 میلیون تومان به صورت بلاعوض از طریق این سه بخش برای احداث مسکن این خانواده‌ها اختصاص داده شده است.
وی از اشتغالزایی برای مددجویان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم این سازمان در سطح کشور به ویژه در استان‌های محروم نام برد و بیان داشت: در سال گذشته بیش از 40 هزار شغل برای جامعه هدف این نهاد ایجاد شده است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، هدف‌گذاری امسال در زمینه اشتغال‌زایی بیشتر از این میزان خواهد بود و با وجود اینکه تفاهم‌نامه بانک‌های عامل دیر اعلام شده است از ابتدای سال‌جاری تا کنون برای 9 هزار نفر از جامعه هدف این سازمان شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود 2 میلیون نفر از جمعیت 78 میلیون نفری کشور نیازمند خدمات بهزیستی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌میلیون و 200 هزار نفر در سامانه بهزیستی ثبت شده است.

محسنی‌بندپی با اشاره به ثبت نشدن بیش از 800 هزار نفر از نیازمندان به حمایت‌های این سازمان در سامانه بهزیستی، گفت: نام 400 هزار نفر از معلولان ثبت شده در سامانه بهزیستی را معلولان روستایی تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به موضع بهزیستی در انتخابات‌های پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: موضع بهزیستی در انتخابات بی‌طرفی و دور نگهداشتن خود از حاشیه‌ها است.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه اجازه استفاده از امکانات این سازمان علیه یا به نفع هیچ کاندیدایی را نخواهیم داد، اظهار کرد: تنها اولویت ما تلاش در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات خواهد بود.

وی تصریح کرد: بهزیستی از هیچ نامزد انتخاباتی حمایت نمی‌‌کند و افراد بعد از اینکه با انتخاب و رای مردم به عنوان نماینده مردم در مجلس انتخاب شدند مورد توجه سازمان در راستای تحقق اهداف و همچنین حمایت از برنامه‌هایی که آنها در زمینه رفع مشکلات جامعه هدف ما دارند خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه در مورد برنامه این سازمان در زمینه افزایش میزان پرداخت مستمری به مددجویان زیرپوشش اظهار کرد: نگاه حمایتی که ماهیانه مستمری در اختیار مددجویان قرار گیرد در نظام علمی و کارشناسی دنیا رد شده است.

محسنی‌بندپی گفت: نظام حمایت‌های غیرنقدی هر نظام اجتماعی موفق را نسبت به حرکت به سمت نظام تامین اجتماعی ترغیب کرده است.

وی با بیان اینکه دنبال تحقق بخشیدن نظام اجتماعی هستیم، افزود: تا تحقق این مهم پرداخت مستمری به مددجویان و جامعه هدف زیرپوشش بر همان منوال گذشته صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در زمینه تبدیل وضعیت کارکنان بهزیستی در کردستان نیز اظهار کرد: این دغدغه و مشکل تنها مربوط به استان و حتی بهزیستی در کل کشور نبوده و بیشتر دستگاه‌ها و ادارات در این زمینه مشکلاتی دارند.

محسنی‌بندپی گفت: متاسفانه در یک رقابت غیرعلمی و غیرتخصصی نیروهای زیادی در سازمان‌های مختلف جذب شده‌اند که تبدیل وضعیت آنان نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی به آماری از تعداد مددجویان پشت‌نوبتی‌ این سازمان در کشور، اظهار کرد: تا زمانی که اعتبارات کافی نداشته باشیم جذب این پشت‌نوبت‌ها تنها موجب ایجاد فشار و مشکل در پرداخت مستمری به مددجویان کنونی می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از برنامه‌ریزی این سازمان در راستای خروج هر ساله تعدادی از مددجویان، گفت: در همین راستا اقدامات لازم برای بازنگری بیش از 40 تا 50 هزار مددجو را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ همچنین درخصوی تحت پوشش بردن افراد نیازمندی که پشت نوبت هستند نیز استان‌های محروم و کم برخوردار در اولویت بهزیستی خواهند بود.

وی در پایان با بیان اینکه در زمینه شاخص‌های رفاه در سطح کشور به یک جمع‌بندی واحد نرسیده‌ایم تا خط فقر را تخمین بزنیم، یادآور شد: احصای شاخص‌های رفاه از برنامه‌هایی است که در سطح کشور در حوزه معاونت رفاه در حال انجام است؛ اگر امروز 78 میلیون جمعیت کشور یارانه دریافت می‌کنند به دلیل ضعف آمار و نبود شفافیت در زمینه وضعیت رفاهی جامعه است

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *