شناسه خبر: 7135 منتشر شده در مورخ: 1394/6/11 ساعت: 09:46 گروه: اجتماعی  
توانبخشی مبتنی بر خانواده با جدیت دنبال می شود

توانبخشی مبتنی بر خانواده با جدیت دنبال می شود

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه استان کردستان به رویکرد علمی بهزیستی نسبت به مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: زیبنده کشور ایران نیست که هنوز در خانواده ها کودک معلول متولد شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور به نقل از کردستان، «انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه استان به رویکرد علمی بهزیستی نسبت به مسائل اجتماعی خبر داد و گفت: رسالت بهزیستی روز به روز با توجه به رشد آسیب‌های اجتماعی به دلیل صنعتی شدن و همچنین افزایش تصادفات جاده‌ای و بیماری قلبی و عروقی که منجر به مصونیت‌ و معلولیت‌ در کشور می‌شوند، سنگین‌تر شده است که در این راستا نیازمند همراهی سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز هستیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: هم‌اکنون 22 هزار نیرو متخصص و علمی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که بیشتر آنها رشته‌های روانشناسی بالینی، علوم تربیتی، جامعه‌شناسی و علوم پزشکی دارند به جامعه معلولین خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در طرح غربالگری شنوایی زیر یکسال موفق به پوشش 63 درصدی نوزادان شدیم، تصریح کرد: امسال نیز براساس برنامه‌ریزی انجام شده هدف‌گذاری بالای 95 درصد را مدنظر داریم؛ بطوری که افراد در قالب این طرح شناساسی شده و برای دریافت خدمات تخصصی کاشت حلزون و سمعک معرفی می‌شوند.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 2.5 درصد از جمعیت 78 میلیون نفری کشور نیازمند خدمات بهزیستی هستند، گفت: این 2.5 درصد، حدود 2 میلیون نفر را شامل می‌شوند اما متاسفانه تاکنون یک‌میلیون و 200 هزار نفر در سامانه بهزیستی ثبت شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: مراکز تخصصی خوبی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است و چنانکه درصددیم بسیاری از خدمات را به بخش خصوصی و نظارت را به خود سازمان واگذار کنیم؛ در حال حاضر یک‌میلیون و 200 هزار معلول در سامانه بهزیستی به ثبت رسیده است که از این تعداد 400 هزار نفر معلول روستایی هستند.

وی در پایان یادآور شد: توانبخشی مبتنی بر خانواده برای پوشش جامعه هدف از اولویت‌های بهزیستی است که با جدیت دنبال می‌شود که برای گسترش آن تمام توان خویش را بکار بسته‌ایم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *