شناسه خبر: 7102 منتشر شده در مورخ: 1394/6/8 ساعت: 11:38 گروه: اجتماعی  
مدیرکل بهزیستی: 450 طرح توانجویی در هفته دولت به بهره برداری رسید

مدیرکل بهزیستی: 450 طرح توانجویی در هفته دولت به بهره برداری رسید

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با هفته دولت 450 طرح توانجویی با صرف 250 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا محسن ارشدزاده،,در آیین بهره برداری از مسکن توانجویان هشترود افزود: از این تعداد 395 مورد مسکن مددجویی با صرف 150 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار کرد: امسال در سطح استان برای 266 خانواده دارای دو توانجو، 900 مورد اعطای تسهیلات برای ساخت واحد مسکونی هدف گذاری شده و برای خانواده های شهری 300 میلیون ریال و روستایی 250 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: برای ساخت مسکن توانجویان 100 میلیون ریال بنیاد مستضعفان، 50 میلیون ریال بنیاد مسکن، 40 میلیون ریال خیران و 100 میلیون ریال نیز از سوی بهزیستی کمک مالی می شود.
ارشدزاده، با اشاره به اینکه در ارایه خدمات توانبخشی بهزیستی، 15 درصد جمعیت استان به عنوان جمعیت هدف محسوب می شوند، ادامه داد: از این تعداد 4.2 درصد را توانجویان، 9.8 درصد را سالمندان و یک درصد بقیه را بیماران مزمن روانی تشکیل می دهند.
وی، یادآوری کرد: از مجموع 89 مرکز نگهداری و توانبخشی توانجویان، سالمندان و بیماران مزمن روانی، 60 مرکز خدمات روزانه و 29 مرکز نگهداری شبانه روزی توانجویان در حال ارایه خدمات به پنج هزار و 400 توانجو هستند.
وی، در بازدید از منزل یکی از توانجویان قطع نخاعی در هشترود گفت: هم اکنون در این استان 900 نفر ضایعه نخاعی و 160 هزار توانجو وجود دارد که 30 هزار نفر از آنان با مشکل بیکاری مواجه هستند.
ارشدزاده، یادآوری کرد: همچنین هفت هزار و 300 نفر از جامعه بهزیستی استان تحت حمایت بیمه قرار دارند که برای بیمه کردن آنان 45 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
وی گفت: در سال گذشته هزار و 260 میلیارد ریال برای توانجویان بهزیستی خدمات ارایه شده که 42 میلیارد ریال آن از محل مشارکت های مردمی است.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق نیز در این آیین خواستار جذب اعتبار لازم و کافی برای تکمیل و ساخت طرح شهید تباشیری به عنوان مرکز توانجویان زیر 14 سال هشترود شد.
غلامحسین شیری علی آباد، ایجاد و احداث مدرسه راهنمایی و دبیرستان برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل این شهرستان را ضروری دانست.
حسن مستفید، فرماندار هشترود نیز در این آیین گفت: 18 مورد ضایعه نخاعی در این شهرستان وجود دارد که نبود فیزیوتراپ، کاردرمان و گفتار درمان برای توانجویان، مشکلاتی را برای آنان بوجود آورده و آنان برای درمان و مداوا مجبور به عزیمت به شهرهای همجوار یا متحمل هزینه های زیاد هستند.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *