شناسه خبر: 7077 منتشر شده در مورخ: 1394/6/3 ساعت: 13:27 گروه: اجتماعی  
بیش از 340هزار نفر با استفاده از مشوق تخفیف بیمه سهم کارفرما شاغل شده اند
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار:

بیش از 340هزار نفر با استفاده از مشوق تخفیف بیمه سهم کارفرما شاغل شده اند

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی گفت: از سال 1392 تاکنون برای بالغ بر 340 هزار نفر از کارجویان با استفاده از مشوق تخفیف بیمه سهم کارفرما در بنگاه های کسب و کار نوپا، اشتغال پایدار ایجاد شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، حسن طایی  مهمترین برنامه ها و اقدامات معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: صدور 48 هزار و 167 مجوز مشاغل خانگی و اعطای تسهیلات وام قرض الحسنه به 22 هزار و 924 نفر از صاحبان مشاغل خانگی از جمله اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال در سال 93 است.
وی با اشاره به احصاء مشاغل سبز، طراحی و تنظیم بسته آموزشی کارآفرینی سبز و تدوین بسته جامع مشوق های اشتغال سبز، تصریح کرد: اقدامات یادشده مهمترین همکاری های مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان حفاظت از محیط زیست در سال جاری می باشد.
طایی با اشاره به طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال جاری نیز گفت: این طرح در برخی از استان های کشور در حال اجرا است.
به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، هم اکنون الگوی جامع توانمندسازی، اشتغال پذیری و کارآفرینی دانشجویان(تاک) با همکاری مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات وفناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور اجرا می شود.
طایی در ادامه از راه اندازی سامانه ملی مشاغل به منظور معرفی کارهای موجود و ایجاد ارتباط بهینه بین کارجویان و کارفرمایان توسط وزارت کار خبر داد و گفت: طراحی و تنظیم بسته جامع مشوق های کارآفرینان برتر ملی و استانی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی از دیگر کارهای معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی است.
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی اضافه کرد: لایحه قانون تاسیس سازمان نظام کارآفرینی به عنوان نهاد غیردولتی، سیاستگذاری، مدیریت و اجرای کلیه امور کارآفرینی توسط کارآفرینان نیز بزودی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.
یکی از برنامه هایی که وزارت کار مصرانه در پی انجام آن می باشد، ایجاد اشتغال برای معلولان است که طایی در این گفت و گو به آن اشاره کرد.
وی ادامه داد: در راستای حمایت از اشتغال معلولان و کمک به خوداتکایی و توانمندسازی آنان، بسته جامع مشوق های کارآفرینی و اشتغال معلولان در اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ارائه شده است.
وی گفت: در راستای نهادسازی در حوزه کارآفرینی و بسترسازی برای حضور موثر بخش غیردولتی متخصص و توانمند در این حوزه، مجوزهای قانونی بیش از 130مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی توسط وزارت کار صادر شد.
طایی همچنین از ایجاد کانون های کارآفرینان به عنوان شوراهای سیاستگذاری و راهبری امور کارآفرینی با حضور کارآفرینان برتر استانی در تمام استانهای کشور، خبر داد.
وی اضافه کرد که در راستای توسعه اشتغال در کشور، 750 مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و بیش از 60 مرکز کاریابی بین المللی به منظور ارائه خدمات شغلی به کارجویان و کارفرمایان تحت نظارت وزارت کار فعالیت می کنند.
با توجه به عملیاتی شدن توافق هسته ای در ماههای آتی، تردیدی نیست تحرکی در کاریابی های بین المللی برای اعزام نیروی کار تحقق خواهد یافت. 
وی از راه اندازی سامانه اطلاعات بازارکار(www.amrkar.ir) به منظور ارائه گزارش های متنوع توصیفی – تحلیلی از وضعیت بازار کار کشور خبر داد و گفت: سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل درخارج از کشور (shgovahi.mcls.gov.ir)در راستای ساماندهی و حمایت از نیروی کار ایرانی شاغل در خارج از کشور راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت: به منظور هم اندیشی با کارآفرینان، سرمایه گذاران، کارفرمایان و ذینفعان بازار کار، تالار گفت و گوی کارآفرینی و اشتغال(http://karafarini.mcls.gov.ir)راه اندازی شده است.
وی در پایان افزود: همچنین همسو با ارائه خدمات شغلی به دانشجویان و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و بازارکار، 'مراکز خدمات شغلی دانشگاهی' با همکاری وزارتخانه های آموزشی کشور راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا، بازار کار ایران طی هشت سال فعالیت دولت های نهم و دهم علیرغم بیش از 800 میلیارد دلار درآمدهای نفتی نه تنها تحرکی در بازار کار کشور ایجاد نکرد بلکه موجب تعطیلی بسیاری از بنگاههای اقتصادی را فراهم کرد که در نهایت تعدیل نیروی کار را به دنبال داشت.
در شرایط یادشده طبیعی است که دولت به دلیل کمبود منابع که با کاهش قیمت نفت و همچنین تحریم های اقتصادی بر کشور تحمیل شد به سختی می تواند برنامه های قابل تحققی در عرصه اشتغال ارائه دهد. برای ایجاد اشتغال باید در انتظار رشد اقتصادی و سرمایه گذاری بود که بی تردید این موارد هم به آسانی میسر نمی شود.
ایجاد اشتغال همچون کاشت دانه ای است که در زمین کشت می شود با نور، گرما و آب به نهالی و در سالهای آتی به درختی تنومند تبدیل خواهد شد. موضوع ایجاد اشتغال نظیر همان دانه است که بدون تحقق پیش نیازها، ناممکن است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *