شناسه خبر: 7026 منتشر شده در مورخ: 1394/5/27 ساعت: 10:10 گروه: اجتماعی  
کلیه معلولان تا پایان سال تجهیزات توانبخشی دریافت می‌کنند
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

کلیه معلولان تا پایان سال تجهیزات توانبخشی دریافت می‌کنند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ‌تا پایان سال جاری هیچ معلولی را نخواهیم داشت که وسایل و تجهیزات توانبخشی نداشته باشد گفت: تا پایان سال تمامی این تجهیزات ابتدایی برای معلولان کل کشور تامین خواهد شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، حسین نحوی نژاد در نشست تخصصی نقد و بررسی احکام سالمندان با توجه به برنامه ششم توسعه، در جمع خبرنگاران افزود: چنانچه بخواهیم تمامی معلولان را به وسایل کمک توانبخشی روز با فناوری‌های نوین و جدید تجهیز کنیم نیازمند 140 میلیارد تومان اعتبار هستیم اما رویکرد ما این نیست.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با دستور رئیس جمهور مبنی بر تامین وسایل کمک توانبخشی برای تمامی معلولان در شش ماهه نخست سال جاری گفت: پیرو دستور رئیس جمهور، نیازهای اولیه معلولان را شناسایی و آمار آنها را از استان‌ها دریافت کرده‌ایم و در حال حاضر برآوردهای لازم در این خصوص انجام شده است.

وی تصریح کرد:‌ معتقدم نیازی نیست که تمامی معلولان از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در وسایل توانبخشی بهره مند شوند بلکه عده قلیلی از آنها نیازمند این وسایل همچون عصای هوشمند، ویلچر هوشمند و غیره هستند.

وی در ادامه از حمایت تولید کنندگان داخلی در تجهیز این وسایل کمک توانبخشی خبر داد و گفت: برای تامین تجهیزات توانبخشی، حمایت از تولید کنندگان داخلی را در دستور کار قرار داده‌ایم همچنان که به علت کم شدن هزینه تمام شده، خریدها به صورت متمرکز و کشوری انجام خواهند شد نه غیر متمرکز (استانی).

وی در ادامه تاکید کرد: شناسایی نقاط محروم کشوری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. در حال حاضر 11 استان کشوری برای بررسی ویژه تر جهت حل مشکلات و تجهیز وسایل کمک توانبخشی معلولین آن استان‌ها شناسایی شده‌اند که استان‌هایی مانند فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غیره که دارای حاشیه نشین‌های زیادی هستند و استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، چهار محال و بختیاری و غیره که خود جزو روستاهای محروم هستند را شامل می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر نیازمند آن هستیم که معلولین را با فرهنگ استفاده از فناوریهای وسایل کمک توانبخشی آشنا کنیم. اما با این وجود هدف ما تامین نیازهای اولیه و ابتدایی معلولان است.

نحوی نژاد در ارتباط با بودجه لازم برای تامین نیازهای ابتدایی توانبخشی معلولان نیز گفت: 35 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح لازم است تا بتوانیم تا پایان سال تمامی معلولان کشور را به وسایل کمک توانبخشی اولیه تجهیز کنیم که در حال حاضر این اعتبار تخصیص داده شده و به طور مرتب پرداخت شده است.

وی در پایان در ارتباط با توقف ورود خودروهای مناسب سازی شده ویژه معلولان نیز گفت: در حال حاضر ورود خوردوهای وارداتی برای آن دسته از معلولان که دارای تمکن مالی هستند متوقف نشده بلکه تنها کسانی که توان مالی ندارند برای جلوگیری از سودجویی دلالان، نمی‌توانند خودرو وارد کنند؛ در حال حاضر در حال بازنگری قوانین مربوط به این حوزه هستیم تا مشکلات موجود در آن حل شود و آن دسته از معلولینی که توانایی ورود خودروهای خارجی را ندارند بتوانند از خودروهای داخلی بهره مند شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *