شناسه خبر: 7008 منتشر شده در مورخ: 1394/5/26 ساعت: 10:32 گروه: اجتماعی  
آژانس ویژه معلولان در زنجان افتتاح می‌شود
عضو شورای شهر زنجان:

آژانس ویژه معلولان در زنجان افتتاح می‌شود

عضو شورای شهر زنجان از احداث شهرک سلامت برای معلولان در زنجان خبرداد و گفت: آژانس ویژه معلولان در زنجان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم پریسا شعبانی در کمیته مناسب‌سازی شهرستان زنجان اظهار داشت: با بررسی مشکلات در کمیته مناسب‌سازی، عدم کف‌سازی مناسب و نبود خطوط بریل در بسیاری از خیابان‌های زنجان یکی از معضلات در این بخش گزارش شده است.

وی با اشاره به ایجاد موانع توسط کسبه در خیابان‌ها ابراز کرد: ورودی پاساژها، بانک‌ها و مغازه‌ها برای عبور و مرور افراد دارای معلولیت‌های جسمی حرکتی مناسب نبوده و به علت وجود دریچه‌های فاضلاب در پیاده‌روها ایجاد خطوط بریل با مشکل مواجه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان به عدم وجود ایستگاه‌ها و وسایل نقلیه مناسب معلولان اشاره کرد و گفت: شهرداری زنجان افتتاح آژانس ویژه معلولان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان عدم مناسب‌سازی مطب‌ها و ساختمان‌های پزشکان در زنجان عنوان کرد: این ساختمان‌ها نه تنها برای افراد معلول مناسب نبوده بلکه افراد دیگری که دچار بیماری‌های مختلف هستند نیز با مراجعه به مطب پزشکان با مشکل مواجه می‌شوند.

شعبانی تصریح کرد: با ایجاد شهرک سلامت در زنجان و تجمیع پزشکان در یک مکان واحد می‌توان ساختمان‌هایی مناسب برای استفاده افراد معلول و بیمار احداث کرد.

وی به مناسب‌سازی پارک‌ها و فضاهای سبز تأکید کرد و افزود: شهرداری باید نسبت به تهیه و نصب وسایل ورزشی و تفریحی مناسب معلولان در پارک‌ها اقدام کند.

رئیس کمیته مناسب‌سازی شورای شهر زنجان اظهار داشت: طرح جدید سبزه میدان باید به گونه‌ای طراحی شود که ضوابط مناسب‌سازی فضاها برای معلولان در آن به نحو مطلوب لحاظ شود.

وی با اشاره به عدم رعایت ضوابط مربوط به شیب‌بندی مناسب برای عبور و مرور معلولان بیان کرد: انقطاع مسیرهای مناسب‌سازی شده در تقاطع‌های پیاده رو و وجود عوامل مزاحم مانند تیرهای چراغ برق در این مکان‌ها از مهمترین معضلات است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *