شناسه خبر: 6979 منتشر شده در مورخ: 1394/5/24 ساعت: 09:20 گروه: اجتماعی  
30 درصد ساختمانهای دولتی خراسان رضوی برای ورود معلولین مناسب سازی شده است

30 درصد ساختمانهای دولتی خراسان رضوی برای ورود معلولین مناسب سازی شده است

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: 30 درصد ساختمانهای دولتی این استان برای ورود و تردد معلولین مناسب سازی شده است.

محمدرضا پوریوسف افزود: مناسب سازی ادارات برای این منظور از جمله مواد قانون جامع حمایت از معلولان است که با هدف احقاق حقوق شهروندی و اجتماعی این قشر انجام می شود.
وی اظهار کرد: مناسب سازی بانکها در این استان برای تسهیل در رفت و آمد معلولان دچار مشکل است و اغلب بانکها این طرح را اجرا نکرده اند.
وی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی موفق ترین سازمان در اجرای قانون مناسب سازی بوده است افزود: هم اکنون بیش از 90 درصد ساختمانهای این سازمان در خراسان رضوی مناسب سازی شده است.
وی گفت: در این میان مساجد به عنوان یکی از عمومی ترین مکان ها در اجرای مناسب سازی عقب هستند در حالی که مناسب سازی این مکانها می تواند به حضور معلولان و افراد ناتوان در جامعه کمک موثری داشته باشد.
وی اظهار کرد: عدم صدور پایان کار برای ساختمان های دولتی، طرح های عمرانی و حتی خصوصی با کاربری عمومی که برای تردد معلولین مناسب سازی نشده اند، از مصوبه های خوبی است که باید با قوت تمام از سوی شهرداری ها اجرا شود.
پوریوسف افزود: علاوه بر این از ابتدای امسال شهرداری ثامن با گنجاندن شرایط مناسب سازی در طرح توسعه پیرامون حرم مطهر به دنبال مناسب سازی اماکن عمومی، معابر و ساختمانهای عمومی در بافت پیرامونی است.
وی ادامه داد: با توجه به میزبانی سالانه میلیونها زائر، اجرای قانون مناسب سازی اماکن برای معلولین در این استان می تواند در ارائه خدمات به زائران تاثیر بسزایی داشته باشد.
هم اکنون بیش از 107 هزار معلول در خراسان رضوی شناسایی شده و در بهزیستی استان دارای پرونده هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *