راه اندازی کسب و کار الکترونیکی به موفقیت در بازار یابی نیاز داردکارشناس ارشد فناوری اطلاعات و کسب و کار الکترونیکی گفت: راه اندازی این گونه فعالیت ها به تحقیقات علمی ود قیق درباره بازاریابی نیاز دارد و 95 درصد کسانیکه واردعرصه کسب و کار الکترونیک می شوند به دلیل فقر بازاریابی شکست می خورند. |
به گزارش رادیو اقتصاد؛ دکتر محمدعلی خبیر در مصاحبه با این رادیو گفت: امروزه کسب وکار الکترونیکی در جهان و ایران گسترش خوبی دارد و کسانیکه می خواهند در این عرصه فعالیت کنند باید به تبلیغات اثر بخش توجه کنند .
وی درباره اینکه آیا کسب و کار الکترونیکی میتواند جایگزین کسب و کار سنتی شود افزود:هزینه راه اندازی کسب و کار الکترونیکی کمتر است و در مقایسه با فعالیتهای سنتی و فیزیکی هزینه ساختمانی ندارد و نیروی انسانی کمتری هم می خواهد .
خبیر گفت: البته مقدمه راه اندازی هر گونه کسب و کار الکترونیکی این است که به خوبی مخاطبان خود را بشناسیم و برای آنها در ارائه خدمات جدید ،مزیتهای تازه ای ایجاد کنیم .
وی افزود: مخاطبان و مشتریان بالقوه به سختی پولهای خود را خرج می کنند و باید از مزیت ویژه خدمات ما مطئمن باشند .
این کارشناس کسب و کار الکترونیکی تصریح کرد: در حال حاضر این حوزه از اعتماد پایین مشتریان رنج می برد چون بخشی از سفارشهایی که دریافت می کنند به دلیل نداشتن زیرساختهای لازم نمی توانند تامین کنندواین مسئله به کاهش اعتماد مشتریان منجر می شود.
خبیر افزود: کسانیکه می خواهند در فضای مجازی، بازاریابی و کالاها و خدمات خود را عرضه کنند باید از زیرساختهای فیزیکی مانند انبار کالا و خدمات بهره مند باشند و بموقع سفارشهای شهروندان را تامین کنند و در غیر این صورت به راحتی مشتری را از دست خواهند داد.