شناسه خبر: 6935 منتشر شده در مورخ: 1394/5/14 ساعت: 11:37 گروه: اجتماعی  
عدم احکام قضایی برای مداخلات خانوادگی/ حضور ضابط قضایی
رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد

عدم احکام قضایی برای مداخلات خانوادگی/ حضور ضابط قضایی

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به همکاری بهزیستی با قوه قضائیه در دوره جدید گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه مداخلات خانوادگی و برخورد با ناهنجاری‌ها عدم احکام قضایی است که در این زمینه مسئولان قوه قضائیه قول مساعدت داده‌اند.

انوشیروان محسنی بندپی  با اشاره به اجرای برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور در چند ماه گذشته از سال جاری، اظهار داشت: در این راستا تلاش شده است که این برنامه‌ها بر اساس نظر دانشگاهیان و اساتید اجرا شود.

وی تصریح کرد: ما بنا داریم که از ظرفیت موجود در فضاهای علمی و دانشگاهی به نحو مطلوب استفاده کنیم و به همین جهت هر یک از برنامه‌های ما علاوه بر پیوست‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی دارای پیوست علمی خواهد بود.

محسنی بندپی همچنین با اشاره به جمع‌آوری متکدیان از سطح شهرها و معابر و به خصوص شهر تهران اظهار داشت: در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداران سراسر کشور به امضا خواهد رسید و ما می‌خواهیم از ظرفیت‌های موجود در سایر دستگاه‌ها برای جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه جمع‌آوری این گونه افراد تنها به عهده سازمان بهزیستی نیست، گفت: در این بخش بایستی قوه قضاییه، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها به وظایف خود عمل کنند که امیدواریم در دوره جدید سازمان بهزیستی کشور شاهد این تعامل و همکاری باشیم.

وی گفت: به زودی طرح‌هایی در شهر تهران در خصوص جمع‌آوری متکدیان و کارتن‌خواب‌ها با همکاری شهرداری تهران و معاونت اجتماعی این مجموعه انجام می‌پذیرد.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به نبود احکام قضایی در برخی از موارد خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در برخی از جاها تشخیص می‌دهیم که مداخلات لازم را برای نجات کودک یک خانواده انجام دهیم اما به دلیل عدم احکام قضایی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: امیدواریم با توجه به تعاملی که با قوه قضاییه صورت گرفته است این احکام در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار بگیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *