شناسه خبر: 6928 منتشر شده در مورخ: 1394/5/13 ساعت: 14:08 گروه: اقتصادی  
صادرات لوازم خانگی تا 300 میلیون دلارافزایش می یابد

صادرات لوازم خانگی تا 300 میلیون دلارافزایش می یابد

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه صادرات این محصولات رو به افزایش است گفت :‌ تلاش می کنیم ارزش صادرات این بخش که تا حدود 100 میلیون دلار می رسد در آینده به 300 میلیون دلار افزایش یابد.

به گزارش رادیو اقتصاد؛ حبیب الله انصاری در مصاحبه با این رادیو گفت :‌ کیفیت بخشی از محصولات داخلی در سطح جهانی است و خوشبختانه استقبال خوبی هم می شود.

وی افزود : برای پایداری صادرات باید به دو عامل قیمت و کیفیت توجه ویژه داشته باشیم و سال های اخیر تولید کنندگان داخلی توانسته اند در بیشتر موارد کیفیت محصولات را تا تراز جهانی افزایش دهند.

انصاری گفت :‌ ظرفیت تولید داخل بیشتر است و باید برای توسعه صادرات برنامه ریزی کنیم و خوشبختانه در سال های اخیر نرخ رشد صادرات خوب  بوده است.

وی گفت: عراق، افغانستان و سودان از پر مصرف ترین بازارهای صادراتی ایران است و لوازم خانگی ایرانی به کشورهای دیگر مانند ایتالیا و انگلیس هم صادر می شود

انصاری افزود : لوازم خانگی شامل سه بخش لوازم کوچک، بزرگ انرژی بر و لوازم خانگی غیر انرژی بر شامل انواع ظروف و ... است و 75 درصد از نیاز داخل به لوازم خانگی با محصولات داخلی تامین می شود.

انصاری تاکید کرد : در برخی اقلام مانند بخاری، آبگرمکن، بسته های حرارتی و کولر آبی تولیدات داخلی 100 درصد نیاز کشور را تامین می کند.

 قوی ترین کشورها در این صنعت از اروپا و همچنین چین، کره جنوبی، مکزیک، برزیل، ترکیه و آمریکا هستند و عراق، افغانستان و سودان از پر مصرف ترین بازارهای صادراتی ایران محسوب می شوند.

مردم به آرامش بازار و آینده ان اطمینان دارند و واحدهایی که هم نتوانند کالای باکیفیت و با قیمت مناسب تولید کنند باید به اصول علم اقتصاد و دانش مدیریت تن دهند و تصمیم بگیرند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *