صادرات لوازم خانگی تا 300 میلیون دلارافزایش می یابددبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه صادرات این محصولات رو به افزایش است گفت : تلاش می کنیم ارزش صادرات این بخش که تا حدود 100 میلیون دلار می رسد در آینده به 300 میلیون دلار افزایش یابد. |
به گزارش رادیو اقتصاد؛ حبیب الله انصاری در مصاحبه با این رادیو گفت : کیفیت بخشی از محصولات داخلی در سطح جهانی است و خوشبختانه استقبال خوبی هم می شود.
وی افزود : برای پایداری صادرات باید به دو عامل قیمت و کیفیت توجه ویژه داشته باشیم و سال های اخیر تولید کنندگان داخلی توانسته اند در بیشتر موارد کیفیت محصولات را تا تراز جهانی افزایش دهند.
انصاری گفت : ظرفیت تولید داخل بیشتر است و باید برای توسعه صادرات برنامه ریزی کنیم و خوشبختانه در سال های اخیر نرخ رشد صادرات خوب بوده است.
وی گفت: عراق، افغانستان و سودان از پر مصرف ترین بازارهای صادراتی ایران است و لوازم خانگی ایرانی به کشورهای دیگر مانند ایتالیا و انگلیس هم صادر می شود.
انصاری افزود : لوازم خانگی شامل سه بخش لوازم کوچک، بزرگ انرژی بر و لوازم خانگی غیر انرژی بر شامل انواع ظروف و ... است و 75 درصد از نیاز داخل به لوازم خانگی با محصولات داخلی تامین می شود.
انصاری تاکید کرد : در برخی اقلام مانند بخاری، آبگرمکن، بسته های حرارتی و کولر آبی تولیدات داخلی 100 درصد نیاز کشور را تامین می کند.
قوی ترین کشورها در این صنعت از اروپا و همچنین چین، کره جنوبی، مکزیک، برزیل، ترکیه و آمریکا هستند و عراق، افغانستان و سودان از پر مصرف ترین بازارهای صادراتی ایران محسوب می شوند.
مردم به آرامش بازار و آینده ان اطمینان دارند و واحدهایی که هم نتوانند کالای باکیفیت و با قیمت مناسب تولید کنند باید به اصول علم اقتصاد و دانش مدیریت تن دهند و تصمیم بگیرند.