شناسه خبر: 6927 منتشر شده در مورخ: 1394/5/13 ساعت: 14:07 گروه: اقتصادی  
نماینده مجلس : چرا از شفاف سازی معاملات مسکن استقبال نمی کنید

نماینده مجلس : چرا از شفاف سازی معاملات مسکن استقبال نمی کنید

عضو کمیسیون اقتصادمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه اندازی بورس ها در همه کشورها به شفاف سازی رفتار طرف های عرضه و تقاضا کمک می کند اما نمی دانیم چرا فعالان بازار مسکن از راه اندازی بورس مسکن استقبال نمی کنند.

به گزارش رادیو اقتصاد؛ پورابراهیمی در مصاحبه با این رادیو گفت : ‌وقتی شرایط بازار شفاف باشد ظرفیت های عرضه و تولید مسکن هم متناسب با تقاضا ساماندهی خواهد شد و بهبود پیدا می کند.

وی تصریح کرد: با راه اندازی بورس مسکن قرار نیست فعالان بنگاهی و مشاوران املاک تعطیل شوند بلکه همه فعالیت ها در جهت ساماندهی کیفیت و قیمت مسکن خواهد بود و ضمانت اجرایی قراردادهای خرید وفروش و هر گونه فعالیت در بازار مسکن افزایش خواهد یافت .

پور ابراهیمی افرود: اینکه گفته می شود نمایندگان مجلس به دنبال حیاط خلوت هستند این یک اتهام است  و می توان پیگیرد قانونی کرد.

وی افزود: بخشی از کارهایی که در بازار مسکن در حال حاضر انجام می شود مبنای قانونی ندارد و در مواردی یک ملک به چند نفر فروخته شده است که پرونده های زیادی در این زمینه وجود دارد.

پورابراهیمی افزود: با راه اندازی بورس مسکن قرار است درگام اول مجموعه های عمومی و دولتی مانند بانکها و بنیادمستضعفان و دیگر نهادها که عرضه انبوه دارند در این بازار حضور پیدا کنندودر مراحل بعدی از ظرفیت دیگر بخشها استفاده خواهد شد تا اطلاعات عرضه کنندگان شفاف باشدو خریداران هم به کیفیت و قیمت معامله اطمینان پیدا خواهد کرد.

نماینده کرمان و راور و عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : ایجاد این بازار سرمایه ای می  تواند هم به شفافیت قیمت کمک کند و هم تعادل عرضه و تقاضای مسکن را مدیریت خواهد کرد و هدف ان حذف بازار غیررسمی است.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *