شناسه خبر: 6892 منتشر شده در مورخ: 1394/5/11 ساعت: 09:19 گروه: اجتماعی  
راه اندازی صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان و مددجویان در ایستگاه آخر

راه اندازی صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان و مددجویان در ایستگاه آخر

مسئول دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور با اشاره به ضرورت تشکیل صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان و مددجویان اظهارد اشت: با توجه به مساعدتهای ریاست سازمان بهزیستی و وزیر تعاون راه اندازی این صندوق در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ مهناز کاشی در حاشیه دوره آموزشی کشوری آموزش مشاوره شغلی در ارومیه در گفتگو با سایت اطلاع رسانی بهزیستی استان یکی از مشکلات جامعه هدف در دریافت تسهیلات خود اشتغالی بانکی را نداشتن ضامن عنوان کرد و گفت : این موضوع با تشکیل راه اندازی صندوق حمایت از فرصتهای شغلی معلولان و مددجویان برای مددجویانی که فاقد ضامن هستند تا حدود زیادی مرتفع می شود .

وی با تاکید بر اینکه بهزیستی متولی ایجاد اشتغال نیست افزود : سازمان بهزیستی تنها نقش آماده‌سازی برای اشتغال مددجویان داشته و در این جهت سیاست‌گذاری ، برنامه‌ریزی ، آماده‌سازی مددجو ، خدمات مددکاری ، تسهیل فرآیند به کارگیری و تثبیت شغل را به اجرا می‌گذارد.

مسئول دبیرخانه اشتغال و کار آفرینی بهزیستی کشور بیان کرد: هیچ مددجویی بدون مصاحبه نباید وارد سازمان بهزیستی شود و نیازسنجی ، اولویت‌گذاری نیازها ، آگاهی از وضعیت فکری و اجتماعی مددجویان ، جزء اموری است که باید قبل از ورود وی به بهزیستی ، انجام شود.

کاشی تصریح کرد: مددجویان باید آموزش مهارت‌های زندگی و کسب و کار را ببینند و بعد برای اشتغال معرفی شوند چرا که بدون این آموزش‌ها ، اشتغال مددجو ، ماندگار و پایدار نخواهد بود.

وی منابع بانکی مصوب برای ایجاد و تثبیت شغلی در سالجاری را هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : 33 میلیارد تومان نیز از منابع داخلی بهزیستی برای این منظور اختصاص یافته که کفاف حجم گسترده تعهدات را نمی کند و برای جبران این کمبود از منابع مشارکتهای مردمی و سایر حوزه های تخصصی بهزیستی استفاده می کنیم .

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *