شناسه خبر: 6822 منتشر شده در مورخ: 1394/4/31 ساعت: 11:48 گروه: بهداشت و سلامت  
«خنده درمانی» مورد تایید وزارت بهداشت است
معاون وزیر بهداشت:

«خنده درمانی» مورد تایید وزارت بهداشت است

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای گسترش شادی و خنده در کشور باید فرهنگسازی کنیم، گفت: «خنده درمانی» یک روش علمی و مورد تایید وزارت بهداشت است که سلامت انسان را ارتقا می دهد.

علی اکبر سیاری افزود: خنده و شادی یک نیاز اساسی برای سلامت انسان است. هر انسان، 10 به توان 14 سلول دارد و هنگامی که می خندیم 10 به توان 14 سلول انسان می خندد و هنگامی که گریه می کنیم 10 به توان 14 سلول انسان گریه می کند.

وی ادامه داد: وقتی که می خندیم این طور نیست که فقط چهره ما شاد می شود بلکه فعل و انفعالات شیمیایی در بدن صورت می گیرد که تمام سلولهای ما شاد و با نشاط می شود و وقتی خشمگین یا غمگین می شویم، تک تک سلول های بدن ما خشمگین یا غمگین می شوند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: تحقیقات نشان داده که بطور قطع خنده و شادی، سطح سلامت انسان را بالا می برد و اگر می خواهیم برای ارتقای سلامت مردم کاری انجام دهیم باید روی نشاط و خنده مردم کار کنیم.

وی افزود: بررسی های شیوع شناسی در کشور نشان می دهد که از نظر سلامت روان با مشکل مواجه هستیم و حدود 23 درصد جمعیت کشور به یکی از انواع اختلالات روانپزشکی مبتلا هستند که شایعترین آنها افسردگی و اضطراب است.

سیاری گفت: برای گسترش شادی و خنده در کشور باید فرهنگسازی کنیم، صدا و سیما و همه رسانه های کشور باید وقت بیشتری برای شادی و نشاط در جامعه بگذارند، باید این اعتقاد را در جامعه گسترش دهیم که خندیدن و شاد بودن، هم باعث ارتقای سلامت می شود و هم باعث می شود که به عنوان یک انسان سالم، اخلاق بهتری داشته باشیم و بنابراین خندیدن باعث می شود که به بهشت برویم.

معاون وزیر بهداشت افزود: باید افرادی را در کشور داشته باشیم که تخصص آنها خنداندن مردم و ایجاد شادی و نشاط باشد، نباید خندیدن و با نشاط بودن امری ضد ارزش تلقی شود، نباید این طور باشد که در اعیاد، مردم بترسند از اینکه کف بزنند و شادی کنند.

سیاری گفت: باید این فرهنگ را ترویج کنیم که هم خنداندن مردم ثواب دارد و هم خندیدن و با نشاط بودن قرب الهی را در پی دارد، باید فضای جامعه را به سمتی ببریم که مردم از بیان احساس شادی خودداری نکنند و احساس شادی خود را بروز دهند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *