شناسه خبر: 6820 منتشر شده در مورخ: 1394/4/31 ساعت: 11:48 گروه: اجتماعی  
باگسترش تشکل های کارگری واقعیت اجتماعی زن ایرانی تغییر اساسی می کند
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

باگسترش تشکل های کارگری واقعیت اجتماعی زن ایرانی تغییر اساسی می کند

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: با گسترش تشکل های کارگری، توجه به واقعیت اجتماعی زن مسلمان ایرانی در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می شود .

 علی ربیعی در نشست هم اندیشی ظرفیت های ناشناخته فرهنگی، اجتماعی زنان کارگر که با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و جمعی از کارگران زن در محل این وزارتخانه افزود: واقعیت اجتماعی زن ایرانی در مقایسه با 30 سال گذشته دچار تغییرات اساسی و نهادی شده است.

وی با اشاره به دو موضوع واقعیت اجتماعی زن و سیاست گذاری حساس به جنسیت اظهارداشت: در صورتی که بخواهیم نقش زنان را در فرآیند توسعه گسترش دهیم، باید شاهد رشد خوب حداقل 5 درصدی در حیطه اشتغال زنان باشیم.

ربیعی یادآورشد: در آینده وضعیت کلی اشتغال بهبود یافته و شرایط اشتغال زنان و تشکل های زنان در پی آن افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، در دورانی غلبه مردان در تمام عرصه های اجتماعی مفروض بود اما امروز خاستگاه سیاستگذاری ها با همان نگاه نمی تواند انجام شود و اگر چنین سیاستگذاری ها را در پیش بگیریم، یعنی واقعیت اجتماعی زن را پس زده ایم.


** انتظار از تشکل های کارگری 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار ما از تشکل های کارگری زنان این است که به دنبال بنیان های زنان باشند و شرایط فعالیت های زنانه را به وجود آورند.

وی از تشکل های کارگری خواست تا سنگ بنای کار و خانواده را بنیان گذاشته و مطالعه چگونگی کار و واقعیت اجتماعی زن ایرانی را به عنوان مطالعه مشارکتی در صدر برنامه های خود قرار دهند.

ربیعی با اشاره به تلاش های دولت یازدهم در کنترل تورم افزود: این روزها شاهدیم میان اشتغال این دولت و دولت های گذشته مقایسه هایی صورت می گیرد در حالیکه مساله کاهش قیمت نفت، چالش های اقتصادی موجود و اینکه با شرایط دشوار توانسته ایم رشد اقتصادی 3 درصدی را تجربه کنیم، درنظر گرفته نمی شود.

ربیعی با بیان اینکه امروز چوب بیکاری و مشکلات دولت قبل را می خوریم، تاکید کرد که کشور پر از واردات خرد و ریز شده، بنابراین منصفانه نیست کارنامه دولت ها را در کنار هم قرار دهیم.

به گفته وی ، وجوه مثبت و منفی جامعه نظیر نیروی کار جوان و تحصیلکرده و تبعیض های شغلی همه تحت تاثیر واقعیت اجتماعی زن قرار دارد بنابراین توجه به این مساله باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *