شناسه خبر: 6772 منتشر شده در مورخ: 1394/4/20 ساعت: 12:00 گروه: بهداشت و سلامت  
مصرف روزانه آب گریپ فروت از ابتلا به بیماری قلبی پیشگیری می کند

مصرف روزانه آب گریپ فروت از ابتلا به بیماری قلبی پیشگیری می کند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف روزی یک لیوان آب گریپ فروت موجب سالم نگاه داشتن رگ های خونی می شود و از ابتلا به بیماری قلبی پیشگیری می کند.

محققان فرانسوی که این مطالعه را انجام دادند متوجه شدند که این خاصیبت به دلیل وجود مواد شیمیایی تقویت کننده سلامتی به نام ﻓﻼوﻧﻮتز (flavanones) است که بطور طبیعی در مرکبات تولید می شود.

این مطالعه نشان می دهد که مصرف آب گریپ فروت می تواند نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی ایفاء کند.

سالانه حدود 73 هزار نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به بیماری های مرتبط با قلب جان خود را از دست می دهند.

بیماری های قلبی از هر شش مرد یک نفر و از هر 10 زن یک نفر را به کام مرگ می کشاند. از مدت ها پیش مشخص شده بود که مصرف یک رژیم غذایی پر میوه اثر محافظتی دارد.اما تحقیقات کمی در مورد فواید مرکبات نظیر گریب فروت بر روی سلامت قلب انجام شده بود.

اکنون محققان در موسسه ملی تحقیقات کشاورزی فرانسه اثر گریپ فروت را بر سلامت قلب بر روی 48 زن سالم که در فواصل سنی 50 تا 65 سالگی قرار داشتند ، بررسی کردند. 50 تا 65 سالگی یکی از پرخطرترین گروه ها برای ابتلا به بیماری قلبی هستند.

محققان به نیمی از افراد مورد مطالعه روزانه 340 میلی لیتر حدود نصف گریپ فورت که مملو از فلاوانونز بود دادند و بقیه نوشیدنی فاقد فلاوانونز مصرف کردند.نتیجه این آزمایش که شش ماه به طول انجامید نشان داد که بعد از مصرف منظم آب میوه حاوی فلاوانون، بهبود قابل توجهی در سلامت رگ های خونی داوطلبان دیده شد، اما در رگ های خونی افرادی که نوشیدنی فاقد فلاوانون مصرف کرده بودند هیچ تغییری مشاهده نشد.

محققان در گزارشی در رابطه با تحقیق خود نوشتند که مصرف روزانه آب گریپ فورد به سلامت رگ های خونی افراد میان سال و زنانی که در دوران بعد از یائسگی قرار دارند، کمک می کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *