شناسه خبر: 6742 منتشر شده در مورخ: 1394/4/9 ساعت: 13:57 گروه: اجتماعی  
انتقاد صابری از مثله شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در دولت

انتقاد صابری از مثله شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در دولت

عضو حقوقدان شورای شهر تهران با انتقاد از روند بازنگری و تصویب لایحه بازنگری شده قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در دولت یازدهم ابراز امیدواری کرد: با درایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هماهنگی با معاون اول رئیس جمهور، این لایحه مجدداً ارجاع و مورد بازنگری قرار گیرد.

 علی صابری در جریان یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران که به ریاست مرتضی طلایی برگزار شد، ضمن اشاره به گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در این هفته و در میان سخنان رئیس قوه قضائیه مطالبی مطرح شد، در خصوص تفسیر 35 قانون اساسی که بدون توجه به قوانین تصویب شده و نگرانی‌هایی را به‌وجود آورد.

وی تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه در این هفته عنوان کرد که وکیل دعاوی می‌توانند کسی غیر از وکیل دادگستری باشد و بازگو کردن این تجربه یعنی برگشت به گذشته و این موضوع صحنه جالبی نبود.

عضو حقوقدان شورای شهر تهران تصریح کرد: قضاتی که انتخاب می‌شوند باید ثبات بیشتری داشته باشند و ضمن اینکه برحسب تخصص بر این کار گمارده شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: تعامل قضات با اعضای کمیسیون ماده 100 بیش از گذشته باشد و از ظرفیت این کمیسیون استفاده شود.

صابری در ادامه جلسه با اشاره به بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان خاطرنشان کرد: در دولت گذشته و با کارهای کارشناسی و فارغ از مسائل سیاسی و با خرد جمعی بازنگری این قانون و با مشارکت NGOها در وزارت رفاه شکل گرفت و در نهایت این موضوع به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با انتقاد از روند بازنگری و تصویب لایحه بازنگری شده قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: این قانون اخیراً در 66 ماده به تصویب رسیده است که شاهد هستیم بخشی از این قانون به‌ صورت برنامه و بخش دیگری قرار است به‌صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

صابری با انتقاد از مثله شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تأکید کرد: امیدواریم با درایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هماهنگی با معاون اول رئیس جمهور این لایحه مجدداً ارجاع و مورد بازنگری قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین به فعالیت ستاد مناسب‌سازی معابر شهری برای جانبازان و معلولان اشاره کرد و گفت: در سال 84 بر اساس مصوبه شورا این ستاد تشکیل و در نهایت در سال 87 فعالیت خود را آغاز نمود که متأسفانه در سال 90 تعطیل گردید که با پیگیری‌های بنده و مجتبی شاکری مجدداً فعالیت این ستاد آغاز شد.

صابری اظهار امیدواری کرد: با توجه به افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران، آیین‌نامه داخلی شورا مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اعلام این خبر که از سوی شهردار تهران، گروه‌های مشاور برای شهر دسترس‌پذیر تعیین و مشخص شده است، گفت: چندی پیش افراد موردنظر در این بخش به شهردار تهران معرفی شدند و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *