شناسه خبر: 6729 منتشر شده در مورخ: 1394/4/7 ساعت: 09:18 گروه: اجتماعی  
پشت نوبتی اورژانسی نداریم
معاون سازمان بهزیستی:

پشت نوبتی اورژانسی نداریم

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر پشت نوبتی دریافت وسایل توانبخشی داریم، گفت: در حال حاضر معلول شدیدی که نیاز فوری به لوازم کمک توانبخشی داشته باشد نداریم، اگر پشت نوبتی هم وجود داشته باشد به موارد غیر اورژانسی و با معلولیت متوسط باز می‌گردد که هدف گذاری کرده‌ایم تا آن را هم تامین کنیم.

حسین نحوی‌نژاد  با بیان اینکه ارائه وسایل کمک توانبخشی به معلولان نیازمند جزو وظایف ذاتی سازمان بهزیستی است اظهار کرد: همیشه دنبال منابعی هستیم که هم مداوم و هم پاسخگوی نیازها باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر پشت نوبتی دریافت وسایل توانبخشی داریم اظهار کرد: همیشه نسبت به نیازهای واقعی عقب هستیم و برآوردی که برای نیازها داریم با بودجه‌ای که در اختیار گذاشته می‌شود فاصله دارد.

نحوی‌نژاد افزود: احساس ما این است که با تصویب قوانینی چون لایحه بازنگری شده قانون جامع حمایت از معلولان دولت به تکلیف و وظیفه خود عمل کند. امید است با تامین منابع لازم شمار افرادی که پشت نوبت هستند نیز به صفر می رسد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور البته ما هم باید مدیریت خود را بهبود بخشیده و به سمت تقویت منابع بومی و فناوری‌های نوین مفید برویم گفت: در واقع باید به جای آنکه سعی کنیم وسایل کمک توانبخشی گران را وارد کشور کنیم، وسایل کمک توانبخشی را با تقویت صنعت داخلی و با احتساب قیمت تمام شده در کشور تولید کنیم. این سیاست در دستورکار است و امیدواریم روزی شاهد آن باشیم که نیازهای واقعی معلولان را پاسخ دهیم

به گفته نحوی‌نژاد، هزینه مور نیاز به وسایل کمک توانبخشی سالانه 130 میلیارد تومان برآورد می شود، در حالی که بودجه تخصیصی امسال ما 35 میلیارد تومان بود. البته ما سعی می کنیم با بهبود مدیریت و شناسایی افراد نیازمند واقعی و تهیه با صرفه و صلاح این وسایل تا حد زیادی دست نیازمندان واقعی خالی و دور نماند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام اینکه در حال حاضر معلول شدیدی که نیاز فوری به لوازم کمک توانبخشی داشته باشد نداریم گفت: اگر پشت نوبتی هم وجود داشته باشد به موارد غیر اورژانسی و با معلولیت متوسط باز می‌گردد که هدف گذاری کرده‌ایم تا این مشکلات را هم مرتفع کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *