شناسه خبر: 6720 منتشر شده در مورخ: 1394/4/6 ساعت: 09:11 گروه: اجتماعی  
کمک ویژه ۵۰۰ میلیون تومانی بهزیستی به پروژه مسکن مددجویی

کمک ویژه ۵۰۰ میلیون تومانی بهزیستی به پروژه مسکن مددجویی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در جشن گلریزان مسکن مددجویی خراسان رضوی، گفت: بهزیستی به سبب کمک بیشتر و همدلی با خیرین و مددجویان، در کنار بودجه اختصاصی تعیین شده مجلس شورای اسلامی، ۵۰۰ میلیون تومان نیز به صورت ویژه به مسکن مددجویی کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «انوشیروان محسنی‌بندپی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در دومین جشن گلریزان مسکن مددجویی خراسان رضوی، گفت: مفتخریم در هشتمین شب از ماه مبارک رمضان در شهر هشتمین امام بر حق، حضرت ثامن‌الحجج(ع) پذیرای قدوم خیرین و نیکوکارانی باشیم که برای ارزش‌های معنوی و انجام مسئولیت دینی و اجتماعی خود گرد هم‌آمدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیشگیری و توانمندسازی و تقویت مشارکت‌طلبی دو رویکرد مهم بهزیستی در سال جاری برشمرد و افزود: در پیشگیری سطح یک، برنامه‌های پیشگیرانه متعددی را در دستور کار داریم تا از بروز و شیوع معلولیت در جامعه پیشگیری کنیم؛ چنانکه برنامه‌های ما در این زمینه به صورت مبنایی، فرایندی و استراتژیک خواهد بود و تنها برنامه‌هایی به اجرا در می‌آید که نتایج آن قابل رصد و پیمایش باشد و بتوان پس از اجرا، میزان تأثیرات آن در پیشگیری را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انتزاعی و غیرمنتظم بدون داشتن یک فرایند علمی، از برنامه‌ها خارج می‌شود و تمامی برنامه‌های پیشگیرانه همسو با سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی بهزیستی خواهد بود، تصریح کرد:امسال غربالگری شنوایی نوزادان در سطح کشور به پوشش صددرصدی خواهد رسید.

 محسنی‌بندپی، ادامه داد: در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش همدلی و همزبانی ملت و دولت و واگذاری امور به مردم نیکوکار، تقویت روحیه مشارکت‌طلبی و حضور خیرین در برنامه‌های بهزیستی در دستور کار قرار دارد؛ چراکه ظرفیت جامعه اسلامی در این بخش بیکران است و از طرفی، بودجه دولت، کفاف هزینه‌ها و مشکلات جامعه هدف بهزیستی را نمی‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بررسی وضعیت خراسان رضوی وجامعه هدف تحت پوشش بهزیستی استان، گفت: خراسان رضوی به خاطر اینکه پذیرای گروه‌های کثیری از مهاجران و اقشار مختلف از سایر استان‌هاست، جامعه هدف گسترده‌تری دارد و نیازمندی به کمک‌های خیرین در این استان بیشتر از سایر استان‌هاست.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ای فی‌ما بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در زمینه تأمین مسکن مددجویان به صورت فراگیر، تصریح کرد: در این تفاهمنامه مقرر شد مسکن 8 هزار خانواده دارای دو معلول و بیشتر در سطح کشور طی دو سال احداث، تکمیل و تحویل شود.

محسنی‌بندپی، ادامه داد: اکنون به سبب شرایط خاص استان خراسان رضوی، بیشترین سهمیه این تفاهمنامه به این استان اختصاص یافته که شامل 741 واحد می‌باشد که 456 واحد در شهرها و 285 واحد در روستاهای استان را شامل خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با همکاری نهادهای طرف تفاهم و خیرین، این مسکن‌ها تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت: از تمامی واحدهای مسکونی که برای کشور درنظر گرفته شده یکهزار و 22 واحد در مرحله نازک‌کاری است که این واحدها در سال جاری تکمیل و تحویل مددجویان می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت خیرین در این زمینه، افزود: با تفاهمی که در این زمینه با مؤسسات خیریه مسکن‌ساز و سایر خیریه‌ها انجام شده قرار است در شهرها به ازای هر واحد 15 میلیون تومان از سوی بنیاد مستضعفان، 10 میلیون توسط بهزیستی و 5 میلیون تومان با همت خیرین تأمین شود؛ همچنین در روستاها نیز به ازای هر واحد مسکونی 10 میلیون بنیاد مستضعفان، 6 میلیون بهزیستی و 5 میلیون بنیاد مسکن مشارکت خواهند داشت.

محسنی‌بندپی با اشاره به کمک‌های بسیار خوب خیرین در این بخش، در پایان یادآور شد: بهزیستی نیز به سبب کمک بیشتر و همدلی با خیرین و مددجویان، در کنار بودجه اختصاصی که توسط مجلس برای سازمان تعیین شده، 500 میلیون تومان نیز به صورت ویژه به مسکن مددجویی کمک می‌کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *