شناسه خبر: 6691 منتشر شده در مورخ: 1394/4/1 ساعت: 14:34 گروه: اجتماعی  
زمان افزایش یارانه مراکز غیردولتی بهزیستی
معاون بهزیستی گفت:

زمان افزایش یارانه مراکز غیردولتی بهزیستی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام این خبر که بررسی‌های کارشناسی برای تعیین یارانه مراکز نگهداری غیردولتی آغاز شده است گفت: با اتمام کار کارشناسی و تصویب هیئت وزیران، پرداختی ما به مراکز در نیمه دوم سال بر اساس یارانه جدید خواهد بود.

حسین نحوی نژاد  با اشاره به ماده 10 قانون جامع حمایت از معلولان اظهار کرد: این قانون دولت را مکلف می کند که همه ساله بر اساس قیمت تمام شده ارائه خدمات، یارانه ای را که به مراکز غیردولتی ارائه دهنده خدمات به معلولان، سالمندان و بیماران مزمن روانی پرداخت می‌کند را مورد بررسی قرار داده و افزایش آن را در هیات وزیران تصویب کند.

وی افزود: به روال سال‌های گذشته، در تلاشیم امسال نیز بررسی‌های کارشناسی که با همکاری سازمان مدیریت و وزارت صنعت انجام می شود را تا قبل از پایان نیمه اول سال به پایان برسانیم و آن را به هیئت دولت ببریم تا پرداختی ما به مراکز در نیمه دوم سال بر اساس یارانه جدید باشد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: به دنبال رشد حداقل 25 درصدی این یارانه هستیم.

نحوی نژاد در ادامه درباره سیاست سازمان بهزیستی برای مراقبت از معلولان گفت: رویکرد نوین توانبخشی در دنیا که در فرهنگ اسلامی و ملی ما نیز مورد تایید است بر این موضوع تکیه دارد که توانبخشی معلولان و اقدامات مراقبتی برای آنها باید در متن جامعه صورت بگیرد. اگر بخواهیم بهترین امکانات را هم تهیه کنیم؛ اما الزام این باشد که معلول از جامعه و خانواده دور شود و در مراکز بسر ببرد قطعا با کرامت انسانی در مغایرت است.

وی افزود: نگهداری از معلولان در مراکز در دراز مدت از کیفیت زندگی آنها خواهد کاست. همه این ها در حالیست که ماندن معلول در کانون خانواده هم با توجه به مشکلات و مشغله‌هایی که امروز خانواده‌های ایرانی با آن دست به گریبانند، مشکل شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بر لزوم برنامه ریزی دولت برای حمایت از خانواده‌های دارای معلول تاکید کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *