شناسه خبر: 6651 منتشر شده در مورخ: 1394/3/24 ساعت: 11:44 گروه: ورزشی  
چرایی عدم دعوت از دو ملی پوش فوتبال پنج نفره

چرایی عدم دعوت از دو ملی پوش فوتبال پنج نفره

به گزارش ایران سپید: در ماههای گذشته، شایعاتی مبنی بر کنار گذاشتن دو دروازهبان تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان به گوش میرسید. اما عدم دعوت از میثم شجاعیان و اکبر شوشتری به اولین اردوی تیم ملی فوتبال در کرمان، به این شایعات رنگ واقعیت پوشاند.

برای پیگیری عدم دعوت این دو ملیپوش که در مسابقات پاراآسیایی اینچئون موفق به کسب عنوان قهرمانی با تیم ملی فوتبال ایران شده بودند، با جواد فلفلی سرمربی تیم ملی فوتبال تماس گرفتیم. ایشان عدم دعوت این دو نفر به تیم ملی را بروز مشکلاتی بین آنها با کمیته ملی پارالمپیک برشمرد.

فلفلی از توضیحات بیشتر در این ارتباط خودداری کرد و بیان مشکل این دو ملیپوش با کمیته پارالمپیک را به محمدرضا مظلومی واگذار کرد. پیش از ارتباط با رئیس فدراسیون نابینایان، با هر دو ملیپوش تماس گرفتیم تا نظر آنها را در خصوص این مسئله جویا شویم. هر دوی این ورزشکاران اعلام کردند: صلاح نمیدانند در این ارتباط صحبت کنن.

لذا برای واکاوی دقیق مشکل این دو دروازهبان با پارالمپیک، با محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان تماس گرفتیم. مظلومی در این ارتباط گفت: پس از تقسیم پاداش ورزشکاران اعزامی به مسابقات پاراآسیایی اینچئون، طی جلسه ای که با ریاست محمود خسرویوفا در کمیته ملی پارالمپیک داشتیم، مصوب شد به جهت حمایت از مربیان استانی و رؤسای هیأتهای استانها که در مسابقات اینچئون ورزشکار داشتند اما نتوانستیم خود آنها را به این مسابقات اعزام کنیم، سرمربیان رشته های مختلف و برخی افراد دیگر، تعدادی از سکه های طلای خود را به پارالمپیک بازگردانند تا در این جهت از آن استفاده شود. در همان جلسه مصوب شد افرادی که در این راه همکاری نکنند، کمیته پارالمپیک دیگر با آنها کار نخواهد کرد. مظلومی ادامه داد: با توجه به این که دروازهبانان فوتبال پنج نفره، بینا هستند و از نظر ایبسا، جزء ورزشکار این رشته محسوب نمیشوند، به این دو ملیپوش گفتیم جایزه شما نیز میبایست به اندازه پاداش سرمربی تیم ملی محاسبه شود. [توضیح آن که فدراسیون جهانی نابینایان ایبسا، دروازهبانان فوتبال پنج نفره را به منزله بازیکن کمکی و همراه، تلقی میکند و آنها را جز ورزشکاران زیر مجموعه خود که نابینا و کمبینا هستند، به حساب نمیآورد.] مظلومی بیان داشت: پاداش سرمربی تیم ملی فوتبال 25 سکه طلا بود و ورزشکاران این رشته با توجه به کسب عنوان قهرمانی، 70 سکه طلا از طرف وزارت ورزش دریافت کردند. لذا در جهت مصوبه کمیته ملی پارالمپیک و طبق قانون ایبسا، از این دو دروازهبان خواستیم 45 سکه طلای خود را به کمیته پارالمپیک بازگردانند. اما آنها از این کار و قانونی که پارالمپیک وضع کرده بود سر باز زدند. بنابر این فدراسیون نابینایان دیگر با این دو دروازهبان هیچگونه همکاری نخواهد داشت. مظلومی در پاسخ به این سؤال که چرا در ابتدا نام این دو نفر به عنوان ورزشکار به وزارت ورزش جهت دریافت پاداش کامل اعلام شد گفت: این اشتباه از طرف فدراسیون صورت گرفت که نام این دو نفر را به عنوان ورزشکار و نه بازیکن همراه، رد کرد.

مظلومی در پایان گفت: با سایر نفراتی که میبایست بخشی از سکه های خود را بازگردانند، به مشکلی بر نخوردیم. تنها این دو نفر بر خلاف قانون عمل کردند لذا دیگر جایی در تیم ملی فوتبال نخواهند داشت. اولین اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره جهت اعزام به مسابقات آسیایی توکیو ژاپن، از 27 خرداد در کرمان آغاز میشود و تا سوم تیر ماه در جریان خواهد بود. نفرات دعوت شده به شرح زیر است: حسین رجبپور و محمد حیدری از خوزستان، صادق رحیمی، حسین هابیلی و محمدرضا مهنینسب از کرمان، احمدرضا شاهحسینی، رسول باصری، حجت الله مزارعی و نورالله کریمی از فارس، امیر پوررضوی و بهزاد زادعلی اصغر از آذربایجان شرقی، سامان اجرتدست و علی کشاورز از تهران، کامبیز محکم از خراسان رضوی، مرتضی رمضانی از گیلان و مهرداد عباسی از مرکزی.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *