شناسه خبر: 6555 منتشر شده در مورخ: 1394/3/5 ساعت: 12:38 گروه: فرهنگی  
تبیین شعر دفاع مقدس با "واژه و خمپاره "

تبیین شعر دفاع مقدس با "واژه و خمپاره "

برنامه مشاعره "واژه و خمپاره " به تبیین اشعار دفاع مقدس با حضور شعرای مطرح کشور می پردازد.

سیده‌زهرا صالحی تهیه‌کننده برنامه «واژه و خمپاره» با اشاره به پخش سری جدید این برنامه از ۱۲ اردیبهشت‌ماه، توضیح داد که این برنامه به صورت مشاعره قصد زنده نگه داشتن ۸ سال دفاع مقدس با دعوت از یک شاعر مطرح کشور را دارد.

وی با اشاره به آغاز سری جدید برنامه «واژه و خمپاره» از رادیو ایران گفت: سری جدید این برنامه تولیدی از ۱۲ اردیبهشت روی آنتن رفت  که  در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته بعد از خبر ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

صالحی  با بیان اینکه مکالمات روزانه ما با افراد جامعه می‌تواند تاثیرات متفاوتی در زندگی هر یک از آنها یا حتی خود ما داشته باشد، درباره دلایل استفاده از ترکیب «واژه و خمپاره» برای نامگذاری برنامه اظهارداشت : در واقع ماده خام این ارتباط کلمات و واژه‌هاست. از هر واژه‌ای که استفاده می‌کنیم، پیام خاصی را به مخاطب می‌دهیم که می‌تواند باعث واکنشی از سوی مقابل باشد.

این تهیه‌کننده برنامه های رادیویی با اشاره به محتوای برنامه «واژه و خمپاره» با توجه به عنوان آن، یادآور شد: هر چند با دیدن نام و عنوان این برنامه متصور خواهیم شد که حال و هوای برنامه، جنگی و پرهیاهوست و شنونده انتظار دارد برنامه با انواع و اقسام افکت‌های جنگی پخش شود اما من سعی کردم به نوعی از فضای آرام و دل‌انگیز شعر و ادبیات برای زنده نگه داشتن دوران انقلاب باشکوه ایران و هشت سال دفاع مقدس استفاده کنم.

صالحی درباره بخش‌های مختلف برنامه «واژه و خمپاره» توضیح داد: به طور کلی این برنامه در سه بخش به‌ صورت مسابقه، مشاعره تهیه و تولید می‌شود که در  بخشی از آن  در بداهه سرایی شرکت کنندگان به صورت بداهه شعر می گویند

مجریان این  برنامه ابوالفضل آقاخانی و سعید مبشری هستند که علاقمندان می توانند برنامه را از رادیو ایران موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز دریافت کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *