شناسه خبر: 6464 منتشر شده در مورخ: 1394/2/20 ساعت: 08:00 گروه: دانش و فن آوری  
عصایی که نزدیکان نابینایان را از 10 متری شناسایی می‌کند

عصایی که نزدیکان نابینایان را از 10 متری شناسایی می‌کند

دانشجویان دانشگاه بیرمنگهام سیتی، عصای هوشمندی به نام XploR ارائه داده‌اند که با استفاده از گوشی هوشمند، به افراد و بویژه نابینایان کمک می‌کند تا از حضور دوستان و آشنایان در نزدیکی خود آگاهی یابند.

 این عصا دارای پایگاه ‌داده‌ای است که حاوی تصاویر چهره نزدیکان کاربر بوده و این تصاویر، بر روی یک کارت اس‌دی داخلی، ذخیره شده‌اند.

ابزار XploR با استفاده از تصاویر صورت و همچنین الگوریتم شناسایی چهره، می‌تواند تصاویر آشنایان کاربر را از فاصله 10 متری شناسایی کند.

زمانی که عصا، فردی آشنا را شناسایی می‌کند، با مرتعش‌شدن خود، شخص نابینا را از حضور وی آگاه می‌کند. فناوری مزبور سپس با استفاده از سیستم راهبری جی‌پی‌اس، فرد نابینا را به سمت شخص آشنا راهنمایی کرده و جهت‌ راه رفتن برای رسیدن به وی را به صورت کلامی و با استفاده از نوعی سمعک بلوتوثی، در اختیار کاربر می‌گذارد.

اجزای الکترونیکی XploR گران نیستند و این سامانه نوعی فناوری سازگار با گوشی هوشمند است.

دانشجویان به دنبال آزمایش ابداع خود در «مرکز بیکن» انگلستان جهت آزمایش آن برای نابینایان هستند و امیدوارند بتوانند این سیستم را بازاریابی کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *