شناسه خبر: 6442 منتشر شده در مورخ: 1394/2/15 ساعت: 11:36 گروه: اجتماعی  
حضور دختران معلول در عرصه ورزش نیازمند فرهنگ سازی است

حضور دختران معلول در عرصه ورزش نیازمند فرهنگ سازی است

نایب رییس هیات جانبازان و معلولان ایلام گفت: خانواده های ایلامی دارای فرزند دختر معلول چندان تمایلی به حضور فرزندان خود در عرصه ورزش ندارند که این موضوع نیاز به فرهنگ سازی و تقویت روحیه ورزش دوستی و تحرک در بین این گونه خانواده ها دارد.

صدیقه زرگوش اظهارکرد: در زمینه ترغیب دختران و زنان معلول و گرایش خانواده های این افراد برای روی آوردن به ورزش با اداره کل بهزیستی رایزنی ها و مکاتباتی صورت گرفته است. 

وی افزود: حضور معلولان ورزشکار نیاز به مشارکت و تمایل خانواده های دارای معلول به ویژه دختر دارد و انتظار هیات از این خانواده ها و به خصوص اداره کل بهزیستی استان حمایت و ترغیب این افراد برای حرکت به سمت ورزش است. 
وی ادامه داد: ورزش جانبازان و معلولان ایلام در بخش بانوان نیاز به تبلیغات وسیع و معرفی از سوی رسانه ها، جامعه ورزشکاران و دستگاه های دولتی دارد تا گرایش و آشنایی جامعه هدف برای فعالیت در رشته های مختلف ورزشی بیشتر شود. 
زرگوش یادآورشد: کمبود اسلحه و ساچمه برای رشته تیراندازی و نبود فضای تمرین و امکانات و تجهیزات مناسب در رشته تنیس روی میز بسیار محسوس است و این دو رشته ورزشی نیاز به توجه ویژه مسوولان دارد. 
وی ادامه داد: در صورت حمایت از هیات جانبازان و معلولان، این هیات در حوزه بانوان توان راه اندازی و فعال کردن رشته های ورزشی والیبال، بدمینتون و تنیس خاکی را دارد. 
اکنون دو رشته ورزشی تنیس روی میز ایستاده و نشسته با چهار ورزشکار و یک مربی و تیراندازی با تفنگ بادی و تپانچه با 9 ورزشکار معلول و یک مربی در بخش بانوان فعال است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *