شناسه خبر: 6439 منتشر شده در مورخ: 1394/2/15 ساعت: 11:31 گروه: اقتصادی  
معاون وزیر راه و شهرسازی: نسل های جدید ساختمان هوشمند در راه است

معاون وزیر راه و شهرسازی: نسل های جدید ساختمان هوشمند در راه است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صنعت ساخت و ساز به سمت حداقل سازی هزینه ها ، مصرف انرژی و مصالح پیش می رود ، گفت : نسل های جدید ساختمان هوشمند در راه است.

 پیروز حناچی در مصاحبه با این رادیو اظهار داشت : کیفیت ساخت و ساز ، فرایندی رو به رونق ، افزایش و ارتقاء است و صنعتی سازی به تحقق آن کمک می کند اما به معنی ساخت و ساز کیفی نیست.

وی افزود : برای تولید ساختمان و مسکن کیفی باید به عناصر پایداری ، مقاومت ، طراحی ، عوامل محیطی و سازگاری با شرایط اقلیمی و آب و هوایی ، عمر ساختمان ، مصالح و از همه مهم تر مجریان ذیصلاح  و کاربران صاحب دانش و مهارت توجه شود.

حناچی اظهار داشت : حتی طراحان باید به چینش تاسیسات برقی و الکترونیک ساختمان هم توجه می کنند و نسل جدید ساختمان هوشمند به طور نمونه تولید شده است که میزان مصرف انرژی را متناسب با شرایط اقلیمی تنظیم می کند و در دوره ای که بهره بردار در ساختمان حضور ندارد ، مصرف انرژی به میزان  قابل توجهی کاهش می دهد.

وی افزود: در ساختمان های کیفی و نسل جدید ، از انرژی محیط حداکثر استفاده برای تولید گرما و سرما می شود و در تابستان ها خنک  و در زمستان ها گرم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : در نسل های جدید ساختمان سازی به جای مصرف انرژی ، به تولید انرژی از عوامل ساخت و ساز توجه شده که هنوز در مرحله آزمایشی  است.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت : در شهرسازی شهروندمدار ، شهروندان از اتفاقات و تصمیماتی که برای شهر آنها گرفته می شود ، آگاهی دارند و در بسیاری از کشورهای جهان ، طرح ها پیش از آنکه به مرحله اجرا برسد ، به نمایش عمومی گذاشته می شود.

حناچی تاکید کرد : شهرسازی و معماری فرایندی است که به عوامل اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی وابسته است.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت : با حفظ ارزش ها  می توانیم به شهر اسلامی برسیم ، چون ایران مهد دانش و تحقیقات در مورد معماری اسلامی است و می توانیم به ساختمان های کیفی برسیم.

 

 

 

 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *